Přeskočit na hlavní obsah

KDYBY …

Kdyby byl Bavorov,
Kdyby byla Morava,
Kdyby ty muziky nebyly,
Kdybych já měl sto ovec,
Kdyby se v komnatách,
Kdybych já byl kovářem,
Kdyby šel vrátit čas,
Kdybys tak náhodou,
Kdyby tady byla taková panenka,
Kdybych byla vlaštovkou,
Landovo a Polákové Kdyby …
dost písní a veršů bylo složeno na slovíčko kdyby.

Ale co kdyby lidi byli k sobě hodní,
kdyby se usmívali, den po dni.
kdybych do tvé duše viděla,
kdybych potkala na schodech anděla.

Kdybych byla letuškou,
kdybych chodila s Matuškou,
kdybych vystupovala v cirkusovém varieté,
kdybys mě pozval na laskonku a tea.

Kdybych byla slavná celebrita,
kdybys byl student chudý,
já v průšvihách, co pořád lítá,
ty kolem krku šátek pionýrský, rudý.

Kdybych byla ryba,
byla bych jiná.
Kdyby šel vrátit čas,
dováděli bychom zas.

Kdybych měla křídla ptáka,
třeba z ptáka Rosomáka,
kdyby všechno lítalo,
kdyby bylo, co bývalo.

Kdybys nebyl hlupákem,
tak bys nebyl medvědem,
když tě chytím drapákem,
tak povíme lidem všem.

Jak nás slůvko kdyby láká,
kdybys stavěl sněhuláka,
kdybych byla Eskymák,
kdyby tys byl vlčí mák.

Kdybych řídila raketu,
kdybys postavil maketu.
Kdybych byla pevná skála
a každé bouřce odolala.

Kdybych byla astronaut,
kdybys ty měl hodně aut,
kdyby tys byl voják švarný,
kdy bys volal: "Máš to marný."

Kdyby tvoje ruce skvělé,
mě hladily po mém těle,
kdyby se roztrhlo nebe,
kdybych měla, miláčku, tebe.

Kdyby nebyla elektrika,
rozžali bychom petrolejku, co bliká,
kdyby nebylo mobilů,
bylo by méně debilů.

Kdyby všichni nosili v hlavě informace,
páni, to by zase byla jiná práce,
kdyby nám nepomáhaly počítače,
byli bychom země, která znovu pláče.

Kdyby láska zmizela
a zmizela by docela.
Kdybych měla koně
a žila jenom pro ně.

Kdybych byla zdráva,
nerostla, jak na poli tráva,
kdyby květy nezpívaly,
žádné bychom nedostaly.

Kdyby čas nehojil rány,
kdyby nepospíchal vpřed,
kdybych byla prosta many,
kdybych neměla žaludeční vřed.


Kdyby si příroda dělala, co chtěla,
kdyby člověk neničil ji zcela.
Kdyby mluvila zvířata,
to bychom se neměnili v prasata.

Kdyby byla nová revoluce,
kdybychom zas měli hole v ruce,
kdyby šel změnit svět,
šílenec zmáčkne knoflík - teď.

A zas máme nepopsanou tabuli rasu,
hledáme si novou trasu,
ještě že na KDYBY se nehraje,
to bychom se nedostali do ráje.




Komentáře

  1. Skvělý! Až jsem z toho dostala chuť na laskonku :).

    OdpovědětVymazat
  2. To byl opravdu ohromující seznam kdyby... Mě nejvíc pobavil ten výpis názvů písniček na začátku. Moje máma měla vždycky takovou hlášku: Kdyby byly v řiti ryby, potřeba by nebyly rybníky...:)

    OdpovědětVymazat
  3. Kdybys tak náhodou
    měl pocit, že jsi sám,
    tou cestou mechovou
    přijď rychle rovnou k nám,
    vždyť fůru přátel máš
    v Zeleném údolí
    no tak si jich jen važ,
    ať už jsi kdokoliv...:)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Je jich určitě mnohem víc. Napadla mě ještě lidová Kdybych byla ptáčkem, tím malým zpěváčkem, zatočila bych se, zatočila bych se, nad naším dvorečkem.
    Moje mamka říkala: Kdyby chyby.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tu tam taky mám, akorát mi nedošlo, že je z Přátel ze zeleného údolí.
    Děkuji za komentář a že jsi se zamyslel se mnou.

    OdpovědětVymazat
  6. Mirijam, to je skvělé, uděluji velkou pochvalu. KDYBY má velkou moc, ale na to se opravdu nehraje.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Děkuji. Já mám kdyby zafixováno většinou se špatnými událostmi. KDYBYCH věděla, tak bych ... ale pozdě bycha honit. Ale od jisté doby si KDYBY nepřipouštím. Co dělám, dobře dělám, s nejlepším vědomím a svědomím - s trochou nadsázky ovšem.

    OdpovědětVymazat
  8. pribehynaivniblondyny26. června 2019 v 9:48

    Kdybys tu nepsala, smutno by mi bylo😉

    OdpovědětVymazat
  9. ten nápad s poskládáním textů z písní je skvlěý!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Děkuji. A já už chtěla volat, kde jsi? 😀😋😺

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Napadly mně ještě další, ale to by byl dlouhý seznam. Poznalas úryvek z Mrazika? Děkuji za komentář. 🙂

    OdpovědětVymazat
  12. Kdybych tam moch, tak jako vy, jezdit ve zlatém kočáře, nedělal bych cestáře.
    Dneska off šem honorace jezdí v mercedesech. černejch.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Dneska cestáři silnice nestloukají,
    pracovníci silniční správy se holedbají,
    jak úspěšně se nové cesty staví,
    ale ty uzavírky našinec praví.Zlatý kočár, mercedes, trabant, nebo alfa romeo s nízkým spojlerem si přijdou na své. Lepší chodit pěšky. Nebo jezdit sockou.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]:
    Jenom aby se tu za chvíli nejezdilo na velbloudech.
    Lhostejno jestli na dvouhrbých nebo jednohrbých.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Velbloudi by neměli pohon v rezervoáru. Voda došla, nezaprší a nezaprší ...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn

OČNÍ ZÁŠKUBY

Když se oko zblázní Přichází to docela náhle a trvá většinou několik minut: oční škubnutí. Ačkoliv je to jen nepatrný pohyb, může dost znervóznit. Uvádíme přehled příčin a příznaků - a vysvětlíme, jak se záškubům oka vyhnout. Foto: Susann Städter/photocase.de Náhle se víčko začne chvět. Co za tím vězí a co se s tím dá dělat? Že se naše oči na pár sekund zdánlivě jakoby samy od sebe nakrátko zavřou a zase otevřou, víme. Zavření a otevření oka, mrkání, zajišťuje stabilní slzný film a my jsme na to tak zvyklí, že ho někdy vědomě nevnímáme. Oční víčko však někdy rychle a nekontrolovatelně kmitá a škubá, což může vést k nejistotě. Záškuby očí: Varovný signál těla Napřed dobrou zprávu: I když výsledky vyhledávání na Googlu naznačují něco jiného - u většiny lidí za záškuby nejsou žádné nádory nebo nevyléčitelná nervová onemocnění, ale neškodné příčiny. Otravné škubání je však signálem našeho těla, že je něco špatně. A naslouchat vlastnímu tělu se vždy vyplatí. Příčin, proč oko má záškuby, je