Přeskočit na hlavní obsah

KRESLENÍ I.

 Co dělám, když bolesti v krku nechtějí polevit, doma mám tichou domácnost, spíše šeptám jen lahodná slova do ouška? Mimo klávesové hraní jsem objevila nového koníčka, kreslení nebo malování, jak chcete. Nevím, jestli posiluje pravou nebo levou mozkovou hemisféru, ale kreslení mi přináší radost. Je to čmárání podle vzorů, ale já jako naprostý neuměl, se cítím povznesena. Pro mne, která hodně gumuji, je nejvhodnější tužka a různé druhy pastelek pro oživení.

Dětské kresby:

Obr. 1: Kreslení podle čísel 1-10


Obr. 2: podle čísel 4,3,5,6. Poznáte ta čísla a v následujícím obrázku číslo 7 a 9?

 Obr. 3: podle čísel 7,9, Mikuláš, vánoční bota

Obr. 4: ze šesti kruhů

Obr. 5: ze šesti pětek

Obr. 6: žralok, bota. Nejhorší byly tkaničky.

Obr. 7: raketa, auto

Obr. 8: růže, medvídek, auta

 

Obr. 9: jednorožec, bájný tvor

Obr. 10: roztomilý chlapec

Na školení o komunikaci s dětmi nám lektorka říkala, jak je malování, v útlém věku spíš čmárání, pro děti důležité. Podporuje estetiku, pozorování okolí, vnímání, fantazii. Nemáme dětem shazovat jejich výtvory, nebo říkat, je to pěkné, ALE já bych to … Děti takhle vyjadřují své představy, a pokud v namalovaném obrázku nevidíme to, co chtělo dítě ztvárnit, nechat si to vysvětlit. Nekritizovat.

Už jsem hodně odrostlé dítě, ale mnohdy až žasnu, jak děti jednoduchými tahy dokážou namalovat předmět, který chtějí a my dospělí to poznáme. Nemám takovou fantazii a představivost, abych něco ztvárnila, aniž bych to viděla. Chybí mi to oko malíře.


Komentáře

  1. Velmi pěkná aktivita. Však malíři taky malují podle předloh, byť se na konci všechny předlohy nemusí na obraze nutně poznat :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zachytit podobu reálného člověka ať již z fotografie, časopisu, knihy je těžké. Stejně jako vystihnout náladu ... 🙂

      Vymazat
  2. Můžeš kreslit i podle římských číslic.😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mohu také. Kreslit se dá i podle písmen a je to zajímavé. 🙂

      Vymazat
  3. Fredy Kruger

    " Když se někomu přihodí,
    že v určitý den se přirodí
    své matce v určitém místě ?

    .... má přirozeniny ! jistě !"

    ( hovoří otec ) : " Můj bratr, - tvůj strýc,
    má výročí zítra ! cos dal mu ? NIC !
    naprav to Pepýku ! ..... než ti jí líznu !!"

    Křičím : " Mu nakreslím podobiznu !
    ( hrozně rád maluji ) ... nakreslím strýce !!
    ..... má na rypáku tři bradavice,
    ty se mi na něm strašně líbí
    Rád zuby cení ( tři přední mu chybí ),
    když frkne, v nose je vidět mu wozra,
    podle toho i sám sebe pozná !

    Jak se strýc ožere, kalhoty svlíkne
    aby je nezmazal, - když s sebou mýkne ,
    pak má jen trenýrky roztržený
    občas mu kouká z nich přirození,

    ..... takže je úplně přirozený,
    když nakreslím jej i s přirozením !
    ( zvýraznil jsem ho fixkou tučně )
    ... a dárek jsem strýci nes´ vlastnoručně !
    Mu do vlastních rukou jsem jej dal !
    Reakci strýce jsem nečekal !

    strašně se rozzuřil !
    skřehotám : .... ,, áá jééé,, !
    strýc popadnul obrázek, roztrhal jej
    a víte co ještě udělal ?

    .... zmlátil mě, až jsem se podělal !!!"

    Když vrátil se hoch domů, - podělaný,
    zastání neměl - ni od mámy !
    řvou otec i dědek, ( jež otcem je strýce )

    " Namlátit hajzle, ti měl ještě více !!!"
    též u báby nenašel zastání,
    hodný, ten mládenec posraný......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkná básnička. Kde skončí moje výtvarnické výtvory? Bůh suď, ale znám otvory ... 🙂 Díky za komentář.

      Vymazat
  4. Mirijam, moc Ti fandím, já zase omalovánky a puzzle mám a dost často k nim zásedám 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Jakékoliv tvoření pomáhá proti stresu, člověk při něm báječně zrelaxuje a těžkosti jsou mnohem snesitelnější. Kreslení je záležitost hemisféry pravé :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve většině případů je to pravda, bohužel, pro mě jsem zjistila, že výjimka potvrzuje pravidlo.

      Vymazat
    2. Malování odbourává stres. Stejně jako hudba mne naladí do lepší nálady. 🙂

      Vymazat
    3. Tedy když mne něco dlouho nejde udělat, mrsknu s tím do kouta a vzteknu se. Mám-li tu činnost ráda, časem se k ní zase vrátím. Tolik pro zahraducihelnu. 🙂

      Vymazat
    4. Lépe bych to nepopsala😂. Kočku maluji od března, tak snad teď, konečně bude mít tlapky😉

      Vymazat
    5. Mně dělají problém postavy v pohybu a zachytit výraz tváře. 🙂

      Vymazat
    6. Milá zahradocihelno, a já si za tím stojím :D, tvoření je milion druhů a musí existovat něco, co ti sedne a na co nebudeš úplná lama :D.

      Vymazat
    7. Janinko, malování, byť neumělé, mne učí vidět a spojit ruku s viděním. I bez talentu mi působí radost, že se pokouším o nové věci. 😀🙂

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

VÝSTAVA ALFONS MUCHA

Nedávno jsem navštívila výstavu v mém rodném městě v Ivančicích, kde se narodil 24. července 1860 i malíř světového jména Alfons Mucha. Žil v období secese, a to ovlivnilo i jeho tvorbu. Jeho práce zobrazují především ženskou krásu. Jeho otec Ondřej byl vyučený krejčí, pocházel z vinařské rodiny a v pozdějším věku působil jako soudní úředník v zadním traktu budovy v Ivančicích. V bývalé budově soudu se nyní konají výstavy významných osobností města Ivančic. Nejznámější jsou Alfons Mucha a český herec Vladimír Menšík. Ondřej poslal syna Alfonse na Slovanské gymnázium do Brna. Pražská akademie mu byla zprvu odmítnuta z důvodu nedokončené střední školy. Školu nedokončil ne v důsledku svého zdravotního stavu, jak prohlašoval, ale pro velký počet neomluvených hodin. Dobré známky měl Mucha z kreslení a ze zpěvu. Přesto Muchovy tvorby si všimnul profesor Lhota. Po školním neúspěchu působil Alfons Mucha jako písař u soudu v Ivančicích. Jedna z jeho prvotin bylo zhotovení divadelní dekorace pro