Přeskočit na hlavní obsah

PLATEBNÍ KARTA

Podělím se s Vámi o zkušenost. Moje platební karta má expiraci v lednu 2022. Došla mi nová platební karta, kterou jsem si aktivovala s tím, že ji mohu používat od 1. února 2022. Abych na to nezapomněla.

Šla jsem nakupovat do Lidlu a nenapadlo mne nic rozumnějšího, než že zaplatím starou kartou platnou do konce ledna. Přiložím kartu, platba zamítnuta. Přiložím podruhé, platba zamítnuta. Napadlo mne, že problém může být již s aktivovanou novou kartou; přičemž jsem si zvolila stejný PIN, abych si nemusela pamatovat nový. Říkám prodavači, že zaplatím kartou jinou. „Ne,“ zněla odpověď. „Vložte kartu a zadejte PIN.“ Vložila jsem kartu a zadala PIN. Platba zamítnuta.

Na vyžádání prodavače jsem mu předložila občanský průkaz, kde jméno se shodovalo se jménem na platební kartě. Přišla vedoucí obchodu.

„Máme zde pokyn, že máme platební kartu zadržet,“ sdělila mi vedoucí. Vzali mi kartu a já jsem stála celá zkoprnělá a koukala jako puk. Jako naschvál jsem si nechala doma nabíjet telefon. Za 1,5 hodiny jsem měla jít do práce. V hlavě se mi honilo mnoho myšlenek. Mají na to právo? Vždyť jsem předložila občanský průkaz, tak viděli, že karta je moje. Mají zabavenou kartu a ta má ještě 5 dní platnost. Co když ji zneužijí? Pravda, 3x odmítla platbu, takže asi nefunguje. Mám zavolat policii já?

Nakonec jsem zboží zaplatila jinou kartou a odešla z obchodu. Až venku mne napadlo, že jsem měla požádat o její znehodnocení, ale už jsem se nechtěla vracet. Zeť rezolutně prohlásil, že by zavolal policii a poradil mi, ať zavolám do banky.

Kontaktovala jsem banku a ta mi řekla, že při aktivaci nové karty se automaticky ruší platnost stávající. Takže karta je neplatná a ujistili mne, že nemůže být zneužita. Aspoň jsem se trochu uklidnila.

V práci, když jsem vylíčila své peripetie s kartou, se mne paní M. zeptala, zda se mnou sepsali nějaký papír o převzetí neplatné karty nebo ji znehodnotili. „Ne, žádný zápis se mnou neudělali, ani kartu neznehodnotili. Kartu již nemám k dispozici a její číslo neznám,“ odvětila jsem.

„Zavolej na policii, a to ještě teď, okamžitě.“ Zavolala jsem 158, kde mi řekli, že k žádnému trestnému činu nedošlo a mám kontaktovat svoji banku. Vypověděla jsem jim, že se bojím zneužití během těch pěti dní. Policajt mi poradil, ať kontaktuji svoji banku a poradím se s nimi. Že si myslí, že karta byla zneplatněna aktivací nové karty. Což jsem již věděla.

Večer jsme s přítelem dohledali na internetu, že prodejna má nárok zabavit kartu, která se jeví jako nekorektní. Pak ale nastupuje to ale, které ve mně celou dobu vyvolávalo pochybnosti. Před mýma očima měli kartu znehodnotit. Nemá se poškodit magnetický pásek na zadní straně. A sepsat protokol o zadržení karty. Já jako majitel platební karty na jedné straně a zaměstnanec, který kartu zadržel na druhé straně.

V tomto bylo pochybení prodejny.

Následujícího dne, protože jsem měla zase odpolední směnu, mi to nedalo. Pořád jsem se cítila jako trapák, tak jsem sepsala stížnost na postup při zadržení karty v prodejně Lidl a pokud někdo neoprávněný bude manipulovat s mým účtem, půjde to za nimi.

Napsali mi, že si ponechají moje osobní data a případem se budou zabývat.

Jsem zvědava, zda nová karta bude od pondělí funkční.

Už se vám stalo něco podobného? Pro mne z toho plyne poučení, nedávat platební kartu z ruky, i když mne prodavač bude nutit k čemukoliv. Netušila jsem, že mi ji může zabavit po předložení občanského průkazu. Případně trvat na znehodnocení a na sepsání protokolu o zabavení karty, abych měla alespoň nějaké údaje v ruce. A následně kontaktovat banku.

Přítel mi říká, že nemám tak démonizovat ten Lidl, když tam mají levný chleba a rohlíky pod dvě koruny, ale já ten incident pořád ještě nemohu rozchodit. Ale věřím, že ono se to časem poddá.


   

           

Komentáře

  1. U první platby nově aktivované karty podle mě nestačí bezkontaktní kartu přiložit ke čtečce, ale je třeba ji "protáhnout" snímačem, pak by měla fungovat bez problémů, aspoň u mě to tak zatím vždycky bylo. Ale nejsem odborník na karty, takže přísahat na to nemůžu :-). Každopádně kartu bych si obchodem "vcelku" zadržet nedal, určitě bych žádal její znehodnocení a příslušný protokol. Je sice pravda, že aktivací nové karty se automaticky deaktivuje ta stará, ale pokud je s aktivní kartou něco zjevně v nepořádku, není možné se stoprocentně spolehnout, že k deaktivaci původní karty opravdu došlo, zvlášť když karta ještě neexpirovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem poučena. Zážitek s kartou mě vyškolil. Teď kdyby mi chtěli zadržet kartu, vždy budu požadovat její znehodnocení a příslušný protokol. Už nedovolím, aby někdo nepovolaný měl tu příležitost zneužít kartu, pokud si nebudu jista, že je zablokována. Novou kartu protáhnu snímačem. Doufám, že nebude problém.

      Vymazat
  2. No Mirijam, díky, za tvůj zážitek a Červovi díky za radu, mám též novou kartu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Již x krát jsem měnila karty, ale tohle se mi ještě nestalo ... teď vím, že pokud aktivuji novou kartu, stará (i když má třeba ještě dobíhající platnost) se zablokuje. Je již nepoužitelná. A přece jen je lepší, když si ji likviduješ sama.

      Vymazat
  3. My, karbaníci si své karty likvidujeme sami.

    OdpovědětVymazat
  4. Fredy Kruger

    " Ani bych na ní ...
    se newisral tu !!
    ..... hovořím, když viděl jsem platební kartu
    jak leží na zemi pohozená !!"

    .... šeptá si poctivý Prashiffka Jenál
    a od karty rozčilen odešel
    Však vrátil se, kartu obešel,
    sebral jí, šeptá si : " To by bylo !!"
    Hnusné nutkání zvítězilo ,
    když PINA zahlíd´ ! ( kdos´ napsal jej tužkou )

    ... Prashiffka zasmál se, celou svou držkou !
    řka : " Klidně ať mi každý vylíže"
    a běžel si vybrati peníze !

    Však trest patří každému nepoctivci !
    .... za bankomatem na ulici
    krčí se schováni tři strážníci ....
    ( František Kundera - nadstrážmistr
    Zazdisrall Blekotta - podstrážmistr
    a Bohuslaff Szpeccka - praporčík )

    stražníci ihned zakročí !
    řka : " Sledujeme vás kamerou !!"
    mužové víc se s ním neserou !

    ... vzali jej v podpaždí tři strážníci
    a vedou ho k výslechu na strážnici !

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to věřím, že tento zážitek musel být hodně nepříjemný! Nerozumím tomu, proč na tebe zaměstnanci prodejny byli takto nepříjemní, vždyť jim muselo být tak nějak jasné, že jsi nejednala ve zlém úmyslu... Já raději preferuji placení hotovými penězi, v tomhle jsem stará konzerva :)
    Díky za článek, alespoň budu vědět, čeho se mám do budoucna třeba vyvarovat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cítila jsem se hrozně. Ale vyplývá z toho, že pokud si budu aktivovat novou kartu, už nesmím používat tu starou. Napsala jsem to, aby někdo neudělal stejnou chybu jako já.

      Vymazat
  6. Dneska ráno po jídlu,
    zajdu s kartou do Lídlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už nemám trauma z Lidlu. Za špatný postup se omluvili a zaměstnance proškolí, jak postupovat. Při té příležitosti mne napadlo, že bych měla problém, kdyby mi zabavili kartu, kde mám předplacenou čtvrtletní e-tramvajenku.

      Vymazat
  7. Je hodně divné, že si kartu nechali, měli chtít zaplatiti jiným způsobem, ale k tomuto určitě oprávnění neměli. Mně se kdysi stalo, že jsem na bankomatu 3krát zadal špatné číslo, karta se zablokovala, v internetovém bankovnictví pak po nějaké době ještě ten samý den se jí podařilo znovu "zprovoznit", ale bankomat ji jako nepoužitelnou k výběru vrátil hned, tak měli (podle mě) postupovat i v prodejně.

    Mně se stalo něco jiného, že jsem kartou rezervoval asi půl roku dopředu hotel, ale kartě mezitím skončila platnost a hotel si před příjezdem nemohl částku strhnout a přišel mail, že rezervaci zruší, ale naštěstí se podařilo vše vysvětlit, dodal jsem nové údaje, kartu mám se stejným číslem, jen CVC je jiné a jiná je expirační doba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo to zvláštní. Ukázala jsem jim občanský průkaz, aby viděli, že karta patří mně. Říkala jsem, že mohu zaplatit jinou kartou. Byli neústupní. Postupovali špatně. Zadostiučinění mám, že se mi omluvili. Pro mne je to zlá zkušenost.

      Vymazat
  8. Teda, tak to jsem vůbec netušila, že se může stát. Dobré vědět. Taky ten mezičas nových karet nemám ráda a vždy mírně trnu, co se kde vymňoukne - alel tohle by mě ani náhodou nenapadlo.

    OdpovědětVymazat
  9. Zdá se, že platit kartou se někdy neoplatí. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to by mě také nenapadlo, co všechno se může stát při změněn karty. Ale je fakt, že tu kartu bych jim stejně asi nedala. Pokud bych měla hotovost, tak by to bylo jednoduché a pokud ne, tak bych tam ten nákup nechala. Nakonec se všechno vyřešilo, ale byly to zbytečné nervy. Zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

OČNÍ ZÁŠKUBY

Když se oko zblázní Přichází to docela náhle a trvá většinou několik minut: oční škubnutí. Ačkoliv je to jen nepatrný pohyb, může dost znervóznit. Uvádíme přehled příčin a příznaků - a vysvětlíme, jak se záškubům oka vyhnout. Foto: Susann Städter/photocase.de Náhle se víčko začne chvět. Co za tím vězí a co se s tím dá dělat? Že se naše oči na pár sekund zdánlivě jakoby samy od sebe nakrátko zavřou a zase otevřou, víme. Zavření a otevření oka, mrkání, zajišťuje stabilní slzný film a my jsme na to tak zvyklí, že ho někdy vědomě nevnímáme. Oční víčko však někdy rychle a nekontrolovatelně kmitá a škubá, což může vést k nejistotě. Záškuby očí: Varovný signál těla Napřed dobrou zprávu: I když výsledky vyhledávání na Googlu naznačují něco jiného - u většiny lidí za záškuby nejsou žádné nádory nebo nevyléčitelná nervová onemocnění, ale neškodné příčiny. Otravné škubání je však signálem našeho těla, že je něco špatně. A naslouchat vlastnímu tělu se vždy vyplatí. Příčin, proč oko má záškuby, je

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn