Přeskočit na hlavní obsah

ROZHLEDNA CHOCHOLÍK

 Tuhle v neděli jsme se rozhodli, že se projdeme přírodou. Zvolili jsme si kopec Chocholík v blízkosti Drnovic s rozhlednou. Podle předpovědi mělo být hezké počasí.

Rozhledna se nachází v nadmořské výšce 366,5 m. n. m. Měří 26 metrů a má 144 schodů. Je vyrobena z oceli. Stojí na místě původní dřevěné stavby z dřevěných kulánů, která vzala za své. V roce 2010 na nejvyšším místě kopce Chocholík byla započata výstavba současné trojúhelníkové věže, ze které je možno pozorovat jak nejbližší okolí, tak i vrcholky Beskyd.

Kopec Chocholík je okrajovou součástí Drahanské vrchoviny, jejíž panoramata jsou pozorovatelná všemi světovými stranami. Při pohledu na jihozápad lze spatřit Pálavu, na jihu Ždánický les a jihovýchodně Chřiby. Dominantní pohled však poskytuje východ, kde jsou Hostýnské vrchy. Při dobrých podmínkách je možno vidět pouhým okem i baziliku na Svatém Hostýnu. Někdy se na severovýchodě objeví pohoří Beskyd. Místní tvrdí, že z kopce Chocholík lze prý spatřit i vrcholky rakouských Alp.

Přikládám několik snímků.



A pak se nám „zabubákovalo“ a měli jsme co dělat, aby nás nestihla bouře a déšť zrovna na ocelové rozhledně.



Komentáře

  1. Pěkný koutek naší domoviny.
    Hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Bylo tam hezky, akorát jsme nepředpokládali, že se přižene bouřka a déšť. Nechtěla jsem být jak Jánošík se sekerou nad hlavou na rozhledně. Sestup byl rychlý. 😀

      Vymazat
  3. Moc pěkný rozhled do přívětivé krajiny.

    OdpovědětVymazat
  4. To je opravdu krásný výhled z rozhledny, máš kolem sebe pěkný kus přírody ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eifellovka to sice není, ale výhledy všemi směry jsou nádherné.

      Vymazat
  5. To byl hezký výlet. Já mám pocit, že z Prahy to mám všude daleko...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nějakých 40 km od místa mého bydliště... a když mne Honza hodil do auta ... 😀

      Vymazat
  6. Rozhledny jsou vděčným cílem cest a přibývají jak houby po dešti, jen mě vždy pobaví, že na mnohých místech píší, že při dobrých podmínkách jsou vidět i Alpy.
    Ale viditelnosti baziliky na Hostýně věřím, ta je dobře vidět z větší dálky i ze silnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že ta viditelnost je vždy přitažena za vlasy. Nicméně výhledy z rozhledny, pokud je dobrá viditelnost, vždy uchvátí.

      Vymazat
  7. Pěkný pohled..Akdyz si vezmu, že Drnovice kdysi hrály ligu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to mají něco přes 2000 obyvatel. Mám dojem, že kdysi v Drnovicích za trest dělal Ludvík Svoboda účetního.

      Vymazat
  8. Tolik schodů bych nevyšel ani omylem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že ty i pozpátku a ještě by ses koukal na pěkné slečny. 😁😁

      Vymazat
  9. Tose máš, že ti to ještě šlape. Taky jsem ráda chodila do přírody, dokud to šlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyšlapat není problém, ale nemám ráda železné schody, kdy je vidět skrz ně dolů. Ten pohled dolů mi nedělá dobře.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

OČNÍ ZÁŠKUBY

Když se oko zblázní Přichází to docela náhle a trvá většinou několik minut: oční škubnutí. Ačkoliv je to jen nepatrný pohyb, může dost znervóznit. Uvádíme přehled příčin a příznaků - a vysvětlíme, jak se záškubům oka vyhnout. Foto: Susann Städter/photocase.de Náhle se víčko začne chvět. Co za tím vězí a co se s tím dá dělat? Že se naše oči na pár sekund zdánlivě jakoby samy od sebe nakrátko zavřou a zase otevřou, víme. Zavření a otevření oka, mrkání, zajišťuje stabilní slzný film a my jsme na to tak zvyklí, že ho někdy vědomě nevnímáme. Oční víčko však někdy rychle a nekontrolovatelně kmitá a škubá, což může vést k nejistotě. Záškuby očí: Varovný signál těla Napřed dobrou zprávu: I když výsledky vyhledávání na Googlu naznačují něco jiného - u většiny lidí za záškuby nejsou žádné nádory nebo nevyléčitelná nervová onemocnění, ale neškodné příčiny. Otravné škubání je však signálem našeho těla, že je něco špatně. A naslouchat vlastnímu tělu se vždy vyplatí. Příčin, proč oko má záškuby, je

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn