Přeskočit na hlavní obsah

Ohlédnutí za vánocemi 2019





Na svých toulkách po vlastech českých jsem jenom o jeden den minula postavení vánočního stromku v Ivančicích a pódia a jesliček. Náměstí bylo v loňském roce zrenovováno, takže pódium a betlém našel své nové umístění. Byla vystavena pouze část Betléma. Nejspíš zvířata už by musela běhat po silnici nebo by překážela divákům ve sledování koncertů.




A na předvánoční trhy jsem se vypravila s učitelkami mateřských školek na předvánoční trhy do Bratislavy. Z návštěvy čokoládovny sice sešlo, ale nic nám nebránilo prohlédnout si hrad Děvín, Bratislavský hrad, historickou i moderní část Bratislavy a předvánoční trhy.



Na hradě Děvín měli zavřeno, ale když viděli skupinu zoufalých turistů, jak prahne po výstupu na hrad, nedalo jim to a umožnili nám prohlídku hradu bez průvodce za sníženou cenu 3 eur. No nekup to za tu cenu. Naskytl se nám nádherný výhled na Dunaj. V dáli se Dunaj stéká s Moravou.




A tady jsou malé trhy u Bratislavského hradu. Tady jsem chytla slinu, která mě držela po celý zájezd. Ochutnala jsem trhané bravčové mäso. Bylo vynikající a když se zapije medovinou, nemá to chybu.

V historické části Bratislavy mi to nedalo, abych asi 4 x nevyzkoušela medovinu, jestli je také tak dobrá. Pak jsem změnila nápojový lístek za pomerančový punč s rumem a včelovinu. Potřebovala jsem se zahřát. K večeru jsme si řekli, že by nebylo marné si dát kávu. V malé kavárničce na náměstí nám neochotný číšník podal jídelní lístek. Když jsme ho poprosili pouze o kávu, málem nás vyhodil. Jasně, tržby měl velké, když turisté neznalí cen v jeho kavárně k němu zabrousili. S kávou nám třískl o stůl. Vůbec se ani nenamáhal se správným servírováním. Navíc mi chyběla lžička. Nechtěla jsem si kazit náladu vyvoláváním konfliktu nebo zavoláním, ať mi lžíci přinese. Půjčila jsem si od známé a kávu zamíchala. Zato placení probíhalo jako v luxusních restauracích. Přinesl účet a zavřel do desek, kam se ukládají peníze a odešel. Po takové obsluze jsme neměli ani chuť dávat mu nějaké spropitné a už vůbec jsme si netroufli dát mu tam větší bankovku. Určitě by s ní zmizel a už by se neukázal. Takže jsme raději posbírali drobná eura. kamarád nakonec vyměkl a přidal mu 40 centů. I tak nás káva vyšla v přepočtu v průměru na 100,- Kč.





Poté známí dospěli k názoru, že bude lepší mne držet dále od vánočních trhů. Vnutili mne igelitový pytlík, prý kdyby se mi náhodou udělalo zle. Ani náhodou. Jedna známá se obávala o své místo, protože s námi jela i ředitelka jedné z mateřských škol a učitelky se musí chovat přístojně. Já jsem byla bezprizorní, ale v pohodě a svá.

Procházeli jsme se kolem Dunaje, obhlíželi lodě.

V jednom z luxusních obchodů jsme objevili tento nádherný vánoční stromeček. Před odjezdem jsme chtěli využít možnosti dojít si na toaletu. Zabrousili jsme do tohoto luxusního obchodu. Před námi dlouhá řada toalet. Vřítila jsem se do jedné z nich, igelitový pytlík stále v ruce. Odhodila jsem baťoh a očima sklouzla k zemi. Neomylně jsem ho postavila tam, kde měl někdo žaludeční potíže. Sklíčená vycházím a říkám: "Co se nepodařilo mně, podařilo se někomu jinému. Akorát já budu smrdět v autobusu jak tchoř. Nemáte někdo kapesník?" Čistily jsme baťoh a venku se mi známí smáli. Já s nimi. To se povedlo.

Podařilo se nečistotu odstranit a mráz a chlad udělal své. Nikdo nic nepoznal. Pro jistotu jsem měla ale baťoh pod sedadlem.

Návštěva předvánočních trhů se vydařila.



Poté, co nám alternativní provozovatel českých drah Regiojet, ohlásil na Štědrý den 65 minutové zpoždění, poskytl nám příležitost projít se v nevlídném počasí po vyškovském náměstí a pořídit si pár snímků radnice, vánočního stromku a betléma.


Detailní pohled na betlém a vyškovský vánoční stromek z jiného úhlu. Pěkná výzdoba.


Na Štědrý den vylidněné brněnské nám. Svobody. I ve stáncích měli zavřeno.


Mokré a osvětlené brněnské náměstí Svobody na Štědrý večer.



6. ledna. První den v práci. V nočních hodinách jsem se vracela z Bystrce. Ještě měli osvícený vánoční stromek a nad ním svítil měsíc. Tak aspoň do mobilu.


A povánoční Bystrc s vločkou a kostelíkem. Ve středu již bylo po výzdobě.

Nostalgicky jsem se ohlédla za loňskými vánocemi, vánočními stromky, trhy a výzdobou z různých měst. Tak zase příště. Vánoce byly zdařilé. Na Nový rok jsme si všichni přáli hodně zdraví a ono pořád nejde. Nevím, co jsem té viróze udělala, že se mne tak drží. I tak doufám v lepší zítřky!!!

Komentáře

  1. Z čokoládovny sešlo?! Tak to bych byla hodně naštvaná jinak krásné fotky. Taky bych takhle chtěla výletovat.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Děkuji. Škoda čokoládovny. I tak ale byla Bratislava výživná. 😋 A díky za komentář. 🌞🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný výlet do Bratislavy, Vyškov taky vypadá moc pěkně.
    Čokoládovnu bych oplakala...:)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Čokoládovnu vem čert.
    Já bych oplakala předvánoční medovinu, včelovinu, punč a dobrou náladu!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Horké nápoje.
    S těmi někdy bývá potíž.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Zahřály mne a udržely pevný krok.
    Ale projít předvánoční trhy třikrát, tak za sebe neručím.

    OdpovědětVymazat
  7. zahradacihelna9. ledna 2020 v 12:05

    Krásné fotky, člověk nemusí ani " fahren nach Deutschland", a už jsi v práci?, Hmm...tak já se tam tedy taky půjdu podívat )

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Byla jsem před 5 lety v Bratislavě na skok, také jsem se procházela kolem Dunaje a v historické části Bratislavy. Ale na hradech jsem nebyla. Vánoční výzdoba a atmosféra dělá divy. 🙀🌞

    OdpovědětVymazat
  9. " Kdo za vánoci se neohlídne  ?... však  já, když se ohlídnu ?
    tak je  mi  bídně !!... já  opil  se  v  hostinci  na  náměstí....
    Vrávorám z krčmy, však  hleďme !!
    mám  štěstí !... tam  nějaká  kůlna... se  slámou... zřejmě...
    Vychrápu se tam ??  samozřejmě !!
    pěkně  se  vyspím  tu  v  pelíšku !
    slámu  si  podstrčím  pod  šišku
    Krásné to místo  ku  vyspání !Však ráno jsem vzbuzen byl  hulákáním !
    ,,Co  se  tu  válí  chlap  ten ,, ?
    ... kdosi mne  udeřil  klackem !
    Já  vzbuzen  byl  ránou  přes  šišku !kříčejí :  "  Lehl  si  k  Ježíšku !
    ... tu  Joseff  i  s  Merií  světci
    jsou  hrozného  činu  tu  svědci !!,, Idiote ty ,,  ( kdos´ křičí ) :  
    ,, Vstávat,, !!Ten  dřevěný  světec !! ... snad  pomrkává
    což  ovce ?  když  začne  bečet  jak  kráwa ??což když... zřejmě  též  dřevěná
    bečeti  bude, že  mne  zná "Toho  se  zděsil  Frantischekk  Broutschek
    ... a  ihned  se  z  místa  pryč  odporoučel !

    OdpovědětVymazat
  10. Hezké přenocování v teple a zděšené ráno opilcovo!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Jak můžeš zapíjet vepřové maso medovinou!!!, ty jsi kulinářská barbarka!DD
    Ale fotky jsi udělala hezké )

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: To nejde dohromady?
    Copak smažák by se hodil?
    Já jsem prý i pitný barbar. Kombinuji červené víno s kofolou, bílé ředím s vodou ... - no, nesnáším suché.
    V Bratislavě, v Brně i ve Vyškově bylo pod mrakem, dělala jsem, co jsem mohla. A to se mi ještě zasekával můj foťák, takže jsem kombinovala s mobilem.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný článeček o Vánocích a fantastické fotky. Děkuji za takové pěkné psaní.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Děkuji. A už se zase těšíme na Ježíška, ... ?!?
    Za rok se vrátí ...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

VÝSTAVA ALFONS MUCHA

Nedávno jsem navštívila výstavu v mém rodném městě v Ivančicích, kde se narodil 24. července 1860 i malíř světového jména Alfons Mucha. Žil v období secese, a to ovlivnilo i jeho tvorbu. Jeho práce zobrazují především ženskou krásu. Jeho otec Ondřej byl vyučený krejčí, pocházel z vinařské rodiny a v pozdějším věku působil jako soudní úředník v zadním traktu budovy v Ivančicích. V bývalé budově soudu se nyní konají výstavy významných osobností města Ivančic. Nejznámější jsou Alfons Mucha a český herec Vladimír Menšík. Ondřej poslal syna Alfonse na Slovanské gymnázium do Brna. Pražská akademie mu byla zprvu odmítnuta z důvodu nedokončené střední školy. Školu nedokončil ne v důsledku svého zdravotního stavu, jak prohlašoval, ale pro velký počet neomluvených hodin. Dobré známky měl Mucha z kreslení a ze zpěvu. Přesto Muchovy tvorby si všimnul profesor Lhota. Po školním neúspěchu působil Alfons Mucha jako písař u soudu v Ivančicích. Jedna z jeho prvotin bylo zhotovení divadelní dekorace pro

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn