Přeskočit na hlavní obsah

MOJE POSLEDNÍ MYŠLENKA I.


Věnuji tuto knihu mé nejlepší přítelkyni Mele (Melanii)



Krev. Všude krev.
Jak může mít člověk tolik krve?
S posledními silami jsem se dovlekla do kouta.
Zemřu.
Bídně vykrvácím.
Můj pohled se rozmazal.
Už necítím žádnou bolest.
Teď už je všechno pryč.
Všechno zčernalo.
Omdlela jsem.

Z mého spánku mě probral nepříjemný hluk. O kterém jsem si myslela, že bude trvat věčně.
Pomalu jsem otevřela víčka.
Všechno vím. V pokoji bylo všechno bílé.
"Jak to, že jsem v nemocnici?" byla moje první myšlenka.
Otočila jsem hlavou lehce doprava, abych mohla lépe vidět.
Okamžitě jsem toho litovala. Pichlavá bolest projela mým krkem.

Když jsem chtěl vést ruku tam, odkud přichází bolest, všimla jsem si, že mi v paži trčí podkožní jehla.
Krátší rukou jsem ji vytrhla. Zaznělo hlasitější pípnutí než předtím.
O několik sekund později přišly dvě sestry. Těžce dýchaly.
Blondýna a jedna s červenými vlasy.
Oba se na mě rozzlobeně podívaly. Když zpozorovali, že nejsem mrtvá.
"Kde jsem a co se stalo?" chtěla jsem vědět.
"To také nevíme. Ztratila jste hodně krve. Kdyby vás sem nepřivezli, vykrvácela byste," řekla malá rusovláska.
Krev. Všude krev. Bolest. Útočník se zasmál a bodl mne ještě jednou. výkřik protrhl ticho. Můj výkřik. Zasmál se hlasitěji …

Protáhla jsem svůj obličej.
"Máte bolesti?", zeptala se rusovláska.
Právě jsem chtěla dále mluvit, ale blondýnka ji přerušila:
"Tak to jste neměla vytrhávat jehlu!"
"Ne, nemám žádné bolesti. Chtěla bych domů."
"Ještě nesmíte domů. Lékař říkal, že zde musíte zůstat ještě alespoň týden. Máte velmi těžká poranění. Byla jste pobodána."
Sestra začala být pomalu nervózní. Pokusila jsem se vstát.

Nepředstavitelná bolest mnou projela v oblasti břicha.
"Mně je jedno, co říká lékař," procedila jsem skrz zkousnuté zuby.
Myslela jsem, že mne bolest roztrhá.
"Zůstanete ležet," zatlačila mne blondýnka zase zpátky do postele.
Na to se ještě uvidí, pomyslela jsem si.
"Zítra přijde policie. Chce výpověď."

Sestry přišly ještě několikrát, aby zkontrolovaly, co se děje.
V noci, když byl všude klid, jsem pomalu vstala z postele.
Vzniklou bolest jsem zkoušela ignorovat. Sbalila jsem svoje věci a vyplížila jsem se potichu z pokoje.
Měla jsem štěstí. Na chodbách nebyl nikdo vidět. Moje srdce mi bušilo v hrudi rychle a hlasitě. Můj pokoj byl blízko výtahu.
Zmáčkla jsem ve výtahu tlačítko k chodbě. Pomalu jsem se rozhlížela kolem sebe.
Sakra. Měla jsem na sobě jen noční košili.
Prohlížela jsem svoji tašku s oblečením.
Rychle jsem si natáhla černé kalhoty a černý top. Potom jsem zpozorovala, že jsem bosa. Tak to také mělo zůstat.
"Bing", výtah jel nahoru.

Opatrně jsem vyšla a krátce se rozhlédla vlevo a vpravo, zda tam někdo je a potom ven. Bylo tam pár lidí. Ti si mě ale nevšímali.
Konečně jsem byla z nemocnice venku, připadala jsem si jako zločinec.
Kam teď půjdu? přemýšlela jsem.
Domů ne, snad k Fabienne.
Utíkala jsem a utíkala, vůbec jsem nedbala na bolest. Přišlo mi, jako bych běžela hodiny.
Ulehčeně jsem uviděla její dům. Vyčerpaně jsem se vlekla po schodech nahoru k Fabienině domu. Je moje velká sestra a současně nejlepší přítelkyně.

Právě když jsem se chystala zazvonit, otevřely se dveře.
Fabiennin přítel stál přede mnou a kriticky mě pozoroval. Ztrácel se mi před očima, najednou mě přepadla závrať.
Naklonila jsem se dopředu.
"Ó, můj bože!", slyšela jsem ještě zvolání před tím, než jsem upadla do bezvědomí.

"Diamantís, můj poklade, probuď se," brumlal někdo blízko mého ucha. Okamžitě jsem otevřela oči.
"Má malá, co se děje? Povíš mi to?", nervózně urovnala své nádherné zlaté blonďaté vlasy dozadu.
"Já to nevím přesně. Někdo do mne vrazil nůž. Potom jsem se probudila v nemocnici. Odtud jsem se vyplížila, jak vidíš."
Polekaně zadržela vzduch.
"Uf, do tebe někdo …," vzdychala a nedokončila větu, neboť se jí zlomil hlas.
"Ano, pobodal mne," chtěla jsem vytáhnout top, aby viděla obvaz.

Studenou ruku položila na moji. Dívala jsem se na ni. Potřásla lehce hlavou.
"Kdo to udělal. Kdo? Řekni mi, prosím, kdo bodnul 17letou dívku," zvolala nahněvaně.
Moje tělo se třáslo. Nyní bych to měla říci. Věděla jsem to celou dobu, ale přesto jsem to celou tu dobu potlačovala.
"Otec, byl to náš otec," mumlala jsem nezřetelně.
Ale na Fabienně výrazu obličeje jsem viděla, že to slyšela.

"Můj miláčku, co tam teď ještě venku děláš?", zeptal se můj otec káravě. "Víš přece, že zde kolem běhají kriminálníci."
"Vím, co jsi udělal, ty jsi zabil moji mámu," volala jsem rozčileně.
"No, no, no, tak se mluví se svým otcem," a pěstí mě uhodil do obličeje.
Bez dechu jsem dopadla na podlahu.
"Jedna otázka. Proč? Proč jsi ji zabil?", řekla jsem ještě sípavě a plivala krev, která se nashromáždila v mých ústech, na podlahu. Viděla jsem, jak se něco zalesklo.

"Tvoje matka byla děvka. Podvedla mne. A přitom jsi vznikla ty. Ty jsi nemanželské dítě," nyní bodl nožem poprvé.

Přímo jsem slyšela, jak nůž projel mým oblečením a masem. Bolest byla strašná. Zkusila jsem nekřičet. Marně. Můj otec se při této podívané smál. Podruhé vrazil nůž, ale potom ve mně uvízl.

Komentáře

  1. [1]:Jak z krutého reálného života ...

    OdpovědětVymazat
  2. No, Miriam! Sice skvěle napsáno, ale jinak stejné jako neupravené pohádky bři Grimmů.Brr!

    OdpovědětVymazat
  3. V dalším dílu se děj, resp. postavy prolínají. Nechávám na domýšlení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

VÝSTAVA ALFONS MUCHA

Nedávno jsem navštívila výstavu v mém rodném městě v Ivančicích, kde se narodil 24. července 1860 i malíř světového jména Alfons Mucha. Žil v období secese, a to ovlivnilo i jeho tvorbu. Jeho práce zobrazují především ženskou krásu. Jeho otec Ondřej byl vyučený krejčí, pocházel z vinařské rodiny a v pozdějším věku působil jako soudní úředník v zadním traktu budovy v Ivančicích. V bývalé budově soudu se nyní konají výstavy významných osobností města Ivančic. Nejznámější jsou Alfons Mucha a český herec Vladimír Menšík. Ondřej poslal syna Alfonse na Slovanské gymnázium do Brna. Pražská akademie mu byla zprvu odmítnuta z důvodu nedokončené střední školy. Školu nedokončil ne v důsledku svého zdravotního stavu, jak prohlašoval, ale pro velký počet neomluvených hodin. Dobré známky měl Mucha z kreslení a ze zpěvu. Přesto Muchovy tvorby si všimnul profesor Lhota. Po školním neúspěchu působil Alfons Mucha jako písař u soudu v Ivančicích. Jedna z jeho prvotin bylo zhotovení divadelní dekorace pro

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn