Přeskočit na hlavní obsah

KLÍČE K POZITIVNÍMU MYŠLENÍ IV.

Slova moudrých
"Cesta o tisíci mil začíná jedním krokem." Lao-c'
"A všecko, což byste koli činili, z té duše čiňte, jako Pánu, a ne lidem" Kolossenští 3:23
"Každá parádní práce je zpočátku neproveditelná." Thomas Carlyle
"Ta velká věc na tomto světě neleží ani tak v tom, kde jsme, ale v jakém směru se pohybujeme." Oliver Wendell Holmes
"Čtyři kroky k úspěchu: účelně plánuj, blahosklonně připravuj, pozitivně postupuj a vytrvale pokračuj." William A. Ward
"Většina lidí si neplánuje selhání; selhávají v tom, že neplánují vůbec." John L. Beckley
"Ke každému plánu nějakých akcí existují rizika a náklady, ale ty jsou mnohem menší než dlouhodobá rizika a náklady z nečinnosti." John F. Kennedy
"Silné životy jsou motivovány dynamickými cíli." Kenneth Hildebrand
"Musíte být velmi opatrní, když nevíte, kam jdete, protože tam ani nemusíte dojít." Yogi Berra
"Vždycky jsem chtěla být někdo, ale asi jsem měla být konkrétnější." Lily Tomlin

KROK č. 10:
DENNĚ STUDUJ, PŘEMÝŠLEJ A PLÁNUJ

Chcete-li v životě získat to, po čem toužíte, musíte si vytvořit a udržovat pozitivní psychický přístup.

Jak strávíte čas záleží pouze na vás. Hleďte, abyste ho trávili ve svůj prospěch. Přemýšlejte, plánujte, jednejte, žijte!

Slova moudrých
"Čas je nejhodnotnější věcí, jakou může člověk utratit." Laertius Diogenes
"Píle je matka štěstěny a Bůh dává všechno do průmyslu." Benjamin Franklin
"Nikdy nebudeš vědět, co je dost, dokud nebudeš vědět, co je víc než dost." William Blake
"Výšky, jichž dosáhli velcí lidé, nejsou dílem náhlé moci. Ti lidé, zatímco druzí spali, drali se nahoru do temné noci." Henry Wadsworth Longfellow
"Smysl pro kuriozitu je původní vzdělávací škola matky Přírody." Smiley Blanton
"Nic v životě není tak vzrušující a prospěšné jako náhlý záblesk prohlédnutí sebe sama, jenž z vás udělá změněného člověka - nejen změněného, ale změněného k lepšímu." Arthur Gordon
"Pro mě bylo čtení revolučním aktem. Expanduje mou mysl a dává mi nezbytné nástroje pro revoluci mé duše, revoluci mé mysli a revoluci společnosti … Zvolte si čtení, zvolte si studium, zvolte si snění." Bertice Berry


Budete-li si chtít knihu Klíče k pozitivnímu myšlení, deset kroků ke zdraví, bohatství a úspěchu od autorů Napoleona Hilla a Michaela J. Ritta, jr. přečíst, ponořit se do tajů osobního rozvoje a mít touhu žít tak, aby se vám dařilo, jistě ji objevíte a v celém rozsahu ji budete moci použít v praxi.

Já pro účely článku jsem vybrala pouze kroky, moudra slavných, hlavní bonusy a pasáže, které mne zaujaly. Cviky a osobní testy jsem nerozebírala. Doporučuji. Když nic, alespoň si člověk rozšíří obzory a zamyslí nad svými negativními návyky a způsoby myšlení. Článek jsem doplnila vlastními pasážemi.

Lehce upravené výňatky z knihy Klíče k pozitivnímu myšlení v 10 krocích nás mají nastavit k pozitivnímu myšlení a převzetím kontroly nad svým životem. Já rozený skeptik s razícím heslem: "Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně" si dovolím oponovat, že i přes pozitivní myšlení, kontrolu nad naším životem má sám život.

Jsme-li plni síly, zdraví, máme-li dostatek elánu a cíle, ke kterým směřujeme, s pozitivním přístupem jsme na cestě k dosažení cílů a můžeme dospět k vrcholu, což je radost a pohoda v životě a uspokojení, že jsme dosáhli toho, oč jsme usilovali.

Je-li naše cesta brázděna nemocemi, jsme-li odkázáni na pomoc druhých, nejsme-li již schopni vydělávat peníze, naše úspěchy směřují úplně jiným směrem, jsme naplněni každou maličkostí, která nám přinese radost a posune do dalšího dne. Než být nebo se stát škarohlídem, je lepší dívat se na svět a naše problémy z té lepší stránky. Ale hlavně žít teď. Život pokračuje kupředu a nevrací se zpět.

Dovolím si přidat ještě jednu modlitbu svatého Františka Saleského Za moudré stáří, která má kouzlo a je tak úžasně pravdivá.

ZA MOUDRÉ STÁŘÍ
Pane, ty víš lépe než já, jak jsem den ze dne starší - a jednoho dne budu starý docela.
Chraň mne pokušení, abych se při každé příležitosti nesnažil kdekomu vykládat, co o každé věci vím. Stařecká žvanivost obtěžuje všechny kolem.
Chraň mne, abych se nesnažil všem lidem kolem sebe zasahovat do jejich života vnucováním svých názorů. Představa starců, že oni všemu rozumějí nejlépe, je trapná.
Pomáhej mi, abych byl rozvážný, ale ne nerozhodný. Abych byl ochoten poradit tomu kdo se ptá, ale abych nebyl poroučivý.
Pomáhej mi, abych se nepokoušel radit těm,kdo se mne na radu neptají a tak si zachoval pár dobrých přátel.
Pomáhej mi, Pane, abych dokázal nemluvit o svých zdravotních potížích. Rok od roku ve mně roste chuť, stále podrobněji je kdekomu popisovat.
Netroufám si prosit o dar, abych uměl naslouchat s potěšením, když druzí mluví bez konce o svých zdravotních potížích, ale o trpělivost, abych to aspoň snesl.
Netroufám si už také prosit o lepší paměť. Prosím jen o pokoru, abych si na svou zapomnětlivost vzpomněl, když se mi zdá, že druzí se mýlí.
Ale o toto tě moc prosím, Pane: abych si dokázal zachovat vlídnou a laskavou tvář. Vždyť mrzoutský pohled je obraz ďábla.
I když mé oči slábnou, ať si zachovám dobrý zrak pro vše, co je na bližním dobré - a ať nejsem líný to povědět a pochválit.
V obličeji mám vrásky, mé prsty jsou neobratné a nohy těžké. Někdy je mi z toho úzko. Ať si víc připomínám to, co ještě mohu, než to, co už nemohu. Ať si proti bázni před stářím stavím štít tvého slova: "Kdo ve mne věří, tomu rostou křídla jako orlovi."
Dej mi, Pane, sílu, abych přijal své stáří v důvěře v tebe. Ne naříkavé, ne ubrečené stáří, ale vděčné. Vděčné za vše dobré, co bylo, co je a v co důvěřuji ve víře v tebe, jenž žiješ na věky věků.


A nezapomeňte. Optimisté žijí déle!

Zdroj:
Napoleon Hill: Klíče k pozitivnímu myšlení
Upravila a doplnila: Mirijam

Komentáře

  1. [1]: Když se člověk dívá kolem, tak většina starších by takovou modlitbu potřebovala. Ale stáří ne vždy bývá moudré a rozvážné.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn

OČNÍ ZÁŠKUBY

Když se oko zblázní Přichází to docela náhle a trvá většinou několik minut: oční škubnutí. Ačkoliv je to jen nepatrný pohyb, může dost znervóznit. Uvádíme přehled příčin a příznaků - a vysvětlíme, jak se záškubům oka vyhnout. Foto: Susann Städter/photocase.de Náhle se víčko začne chvět. Co za tím vězí a co se s tím dá dělat? Že se naše oči na pár sekund zdánlivě jakoby samy od sebe nakrátko zavřou a zase otevřou, víme. Zavření a otevření oka, mrkání, zajišťuje stabilní slzný film a my jsme na to tak zvyklí, že ho někdy vědomě nevnímáme. Oční víčko však někdy rychle a nekontrolovatelně kmitá a škubá, což může vést k nejistotě. Záškuby očí: Varovný signál těla Napřed dobrou zprávu: I když výsledky vyhledávání na Googlu naznačují něco jiného - u většiny lidí za záškuby nejsou žádné nádory nebo nevyléčitelná nervová onemocnění, ale neškodné příčiny. Otravné škubání je však signálem našeho těla, že je něco špatně. A naslouchat vlastnímu tělu se vždy vyplatí. Příčin, proč oko má záškuby, je