Přeskočit na hlavní obsah

Cesta ke svobodě začíná nenávistí

Seděla jsem tady, uprostřed mé rodiny, která právě chtěla rozhodnout o mém dalším životě.

Ale to mne moc nezajímalo. Proč? Proč chtěli všichni plánovat můj život, moji budoucnost? Byl to přece můj život, takže proč jsem se nesměla sama rozhodnout? Tichý vzdech zazněl z mých rtů. Pravděpodobně moje matka to slyšela a otočila se ke mně. "Co se děje, poklade?" zeptala se úplně nevinně. "Ale nic," zamumlala jsem tiše. "Dobrá, právě jsme mluvili o tom, že by sis udělala brigádu v bance, to by bylo přece skvělé nebo?" řekla moje matka přátelsky, ale toto nadšení jsem nemohla s mojí matkou sdílet. "Jo, docela skvělé," řekla jsem jen tiše a vstala. S pohledem upřeným k zemi jsem opustila obývací pokoj. Nikdo to nezpozoroval. Všichni byli tak hluboko ponořeni do svých rozhovorů, jak si představují moji budoucnost. Vyběhla jsem ven, šla jsem ulicemi, až jsem došla na hřiště. Tam jsem klesla na houpačku.

Odkdy to tak bylo? Odkdy to bylo tak, že moji rodiče vzali můj život do svých rukou? Neměla jsem co říci? Vznášet námitky nemělo žádný smysl. Jednou? Ano, jen jednou jsem svým rodičům odmlouvala. Ale co následovalo, nebylo vůbec pěkné. Dostala jsem pár facek a dva dny jsem byla zavřena ve svém pokoji.

Zatraceně, já jsem nenáviděla své rodiče. Vlastně celou moji rodinu.

Moje ruce se sevřely v pěst. Nechávala jsem téci vlastní slzy po mých bledých lících. Rychle jsem je ale setřela.

Můj pohled spočinul na moji paži. Moje paže byla poznamenána mou bolestí. Jizvami. Zůstanou vždy na mé paži, stále mi budou připomínat to, že jsem sama na tomto světě.

Neměla jsem také žádné přátele, moji rodiče si to nepřáli. Sice jsem chodila na docela normální školu, ale tam jsem byla od začátku outsider. Byla jsem ignorována, šikanována a opovrhována.

Přesto se škola postavila za mne. Odmaturovala jsem.

A nyní?

Přemýšlela jsem. Určitě se již moji rodiče, moje tedy a strýcové už rozhodli, kde bych měla získat vzdělání. Podívala jsem se do nebe a musela jsem se nevyhnutelně smát, ačkoliv mi již přitom zase tekly slzy.

Praxi v bance?

Co bych si tam počala? Věděla jsem již přece dávno, čím se chci stát. Chtěla jsem se stát fotografkou. Ano, fotografka, to bylo moje povolání snů. Ale mým rodičům připadalo toto mé přání, čím chci být, směšné. Jediné, co můj otec řekl, bylo, že bych laskavě mohla dělat něco slušného a ne něco tak idiotského. V tom okamžiku jsem měla pocit, že se zlomilo kus mého srdce. Moje sny, všechny mé sny, které jsem si kdy představovala a co jsem chtěla dělat ve svém životě, na všechno toto nahlížel můj otec jako na slabomyslnost. Byla jsem smutná a zklamaná.

Ale někdy se to zlomilo. Můj smutek se rozvinul v zuřivou nenávist. V bezmeznou nenávist.

Zůstala jsem celé odpoledne tam na hřišti, užívala jsem si klid a s úlevou zavřela oči. Mohla jsem tento čas hodně přemýšlet a něco jsem si uvědomila. A sice to, že sama musím vzít svůj život do svých vlastních rukou.

Večer jsem šla zase domů. Už když jsem otevřela dveře a vstoupila, stál můj otec v chodbě a podíval se na mne zle: "Kde jsi byla? Kdo ti dovolil odejít? Ty nic! Nulo! Ničemo! Darebnice!"

Vzhlížela jsem jen k uzamčeným dveřím pokoje. Nenávist byla v každém okamžiku silnější a silnější.

Šla jsem ke své skříni, vyhledala svoji cestovní tašku, kterou jsem někde nakonec našla pod hromadou oblečení. Rychle jsem si nabalila pár kousků ošacení, také mou peněženku a trochu peněz, které jsem jednou svým rodičům při nějaké příležitosti šlohla z peněženky. Potom jsem se posadila na pohovku a čekala, až mí rodiče půjdou do postele …

Když jsem slyšela, že oba mí rodiče jdou nahoru po schodech do ložnice, vzala jsem jednu z mých spon do vlasů a ohnula ji tak, že jsem s ní pohnula zámkem pokoje. Dveře povolily. To jsem již několikrát večer udělala, jinak bych pravděpodobně už zemřela hladem. Vzala jsem svoji cestovní tašku a šla jsem potichu do kuchyně. Tam jsem si nabalila něco k jídlu. Musela jsem s tím nějakou chvíli vystačit. Můj pohled padl na kabelku mé matky. Vytáhla jsem její peněženku a odlehčila ji o 150 eur.

Strčila jsem je do kapsy u kalhot a potom jsem opustila byt. Byla jsem svobodná, konečně. Čekala jsem na to už hodně dlouho. Konečně jsem mohla všechny své problémy hodit za hlavu, ale další se vynořil. Kde strávím noc?

Přemýšlela jsem a potom mě napadla hřiště. Nebylo sice daleko od mého bydliště, ale mohla bych tam aspoň zůstat tuto noc. Vyrazila jsem proto ve směru hřiště. Pokračování příště

Ale stejně tak o nenávisti si mnozí z nás mohou dosadit svůj vlastní příběh. Třeba ten, jak čelíme násilí, jak otec pije, mlátí kolem sebe v opilosti hlava nehlava, jak prcháme a nemáme kam. Jak jste ponižováni, ty řeči o zapadlé hvězdě a spolužáci se na vás dívají skrz prsty. Jak nenávidíte tento svět. Jak s vámi orají a vláčí a nemůžete se bránit. Jak rodiče nechtějí ani poznat vaši životní lásku, jak balíte kufry a jdete bydlet na ulici. Jak to všechno nenávidíte. Svůj vztek si na okamžik vylijete na rozbité výkladní skříni. Násilím vás vrátí domů, otec vám přivede chlápka, abyste mu byla po chuti. Aby vás ještě více pokořili a zahrabali do bláta … Stojí o vás vůbec někdo?

Pak vás napadne. Zabít je všechny, ale nejdříve ty, kteří se nejvíce podílejí na vašem neštěstí. Ta nenávist je tak silná. Kujete pomstu. Probouzíte se zpocená strachem, celé noci přemýšlíte, jak nejlépe zabít. Nožem, ve spánku, zezadu, sekáčkem na maso. Rozechvěně stojíte, zkoprnělá hrůzou. Krev vám protéká mezi prsty. Spravedlnosti bude učiněno zadost. Ne, to se nesmí stát. Zkazíte si život. Ten sen byl tak živý. Jsem vzhůru.

Bože, vždyť jsou vánoce a já v sobě živím tolik nenávisti. Měli by tam seshora poslat sv. archanděla Michaela, aby s mečem v ruce vložil do srdce místo nenávisti lásku.

A nějaké moudro na závěr:



Foto: Loupak.cz


HEZKÉ VÁNOCE VÁM A VAŠIM BLÍZKÝM A MĚJTE SE RÁDI.


Komentáře

  1. Ty jo, tak vidím nejlepší článek týdne zas👍🏻😉 Krása. Jsem upe hltala článek. Moc hezky si to napsala👍🏻😉💋 Děkuji za chvilku k zamyšlení 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Lidé si k nám dovolí přesně to co my jim dovolíme...tak proč je za to nenávidět...stačí změnit sebe a změní se i jejich chování k nám... mám vyzkoušeno ...

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Není zač. Nenávist nás ničí a jde o to, jestli jí dovolíme nás dostávat na kolena a zvítězit.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Druhého nezměníme, sebe ano. A jde o to, jak budeme chování druhého vnímat. Žít v nenávisti, prahnout po pomstě, to (z)ničí i nás.Nad tvým dovětkem změní se i jejich chování k nám... mám vyzkoušeno ... budu přemýšlet. Nějak se s ním neztotožňuji nebo ho nechápu.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: To jsou ty životní zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Věřím, že člověk by je raději neměl. Nechápu, jak někteří rodiče dokáží být krutí. Já jsem strašně měkká pečující matka...

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Někteří rodiče zaměňují krutost s výchovou. Žít a nechat žít.
    Dobré jsou hlášky mladých typu: To neřeš(ž). Člověku to nedá. Měkká pečující matka je dobrá. Trochu sparťanské výchovy neuškodí, ale všeho s mírou.

    OdpovědětVymazat
  8. Brilantně napsáno. Když o tom teď přemýšlím, vůbec není divu, že dojde v některých rodinách k tomu, že se dítě rodičům pomstí za jejich chování. A jak je známo, někdy to končí vraždou/sebevraždou. Myslím, že v takových případech je nenávist tak silná, že není možno ji uniknout...

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Nejsmutnější je, když si tu nenávist dítě přenese do "dospěláckého" života. Pak tu máme různé tragédie a pátráme, čím by to mohlo být.

    OdpovědětVymazat
  10. No každopádně  takové rozhodnutí vyžaduje notnou dávku odvahy.. Mimochodem, nedávno jsem cetl Roman o Drtikolovi... On chtěl být malířem, otec souhlasil s fotografem, neboť malíři jsou chudáci... On nakonec vystudoval fotografickou školu, kde se vyučoval i malbs

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Myslím, že být fotografkou, je lepší než být modelkou. Někdy chtějí rodiče určovat, čím má člověk být, kompenzují si svoje nerealizované sny na dětech. Blbé je, když má dítě představu a oni mu svým naléháním v lepším případě hodně zkomplikují život.

    OdpovědětVymazat
  12. Myslím, že takový, nebo podobný příběh žilo a žije mnoho a mnoho nás všech. Nenávist má mnoho příčin, někdy od úplných titěrností až k opravdu šíleným hrůzám, které asi dokáží vyvolat až myšlenky na vraždu. Pěkně napsáno.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Nenávist má mnoho podob. Jak říkáš, od blbostí až k úplným hrůzám, které člověku zatemňují mozek.

    OdpovědětVymazat
  14. Zařazuji do výběru na TT, Velice dobře napsaný příběh. Kdy bude pokračování?

    OdpovědětVymazat
  15. Nevím, jestli jsem někdy k někomu cítila nenávist, spíš jen znechucení a opovržení...

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Pokračování dnes a v následujících dnech.

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Šťastná to žena. Ale o tom znechucení a opovržení bych mohla mluvit ...

    OdpovědětVymazat
  18. Rodiče si holt nevybíráme.Jdu číst další díl...

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Ano, ale když už jsme se narodili, máme právo i na svůj vlastní život a názor.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn

VÝSTAVA ALFONS MUCHA

Nedávno jsem navštívila výstavu v mém rodném městě v Ivančicích, kde se narodil 24. července 1860 i malíř světového jména Alfons Mucha. Žil v období secese, a to ovlivnilo i jeho tvorbu. Jeho práce zobrazují především ženskou krásu. Jeho otec Ondřej byl vyučený krejčí, pocházel z vinařské rodiny a v pozdějším věku působil jako soudní úředník v zadním traktu budovy v Ivančicích. V bývalé budově soudu se nyní konají výstavy významných osobností města Ivančic. Nejznámější jsou Alfons Mucha a český herec Vladimír Menšík. Ondřej poslal syna Alfonse na Slovanské gymnázium do Brna. Pražská akademie mu byla zprvu odmítnuta z důvodu nedokončené střední školy. Školu nedokončil ne v důsledku svého zdravotního stavu, jak prohlašoval, ale pro velký počet neomluvených hodin. Dobré známky měl Mucha z kreslení a ze zpěvu. Přesto Muchovy tvorby si všimnul profesor Lhota. Po školním neúspěchu působil Alfons Mucha jako písař u soudu v Ivančicích. Jedna z jeho prvotin bylo zhotovení divadelní dekorace pro