Přeskočit na hlavní obsah

ZRCADLO V.

6. kapitola: Ještěrova drzost

Ještěr se v Alenčině podprsence uvelebil. Alenčiny nenalakované nehty provrtávaly mech. Alena se marnými i nemarnými pokusy částečně osvobozovala. Nedokázala se nesmát. Zlomyslný ještěr Aleně odebíral soustředěnost. Nesvedla také se ubránit tikům. Alena neostříhanými nehty se nakonec škubavě vyškrábala. Podprsenku nesundávala, to by ještěra nevyhodila. Ještěr by se uchýlil na Alenčino podprsí. Alena se zpočátku snažila ještěra zachytit. Ještěr obratně pobíhal, čímž Alenu šimral. Alena na ještěra nedbala. Každičkou sekundu zakopávala, skláněla se, zohýbala se.

7. kapitola: Hladovění

V mých útrobách to vřelo. V žaludku mi nepřetržitě kručelo, v mém hrdle vyschlo. Dráždil mě hlad, žízeň, zanedbaná hygiena. Neumýval jsem se tři týdny. Mýdlo, sprchy, vodovodní kohoutky, pití i na umývání, vražedné nástroje na zabití, abych necítil hanbu, abych nemyslel, protože má surovost nepříčetně bublala, vystupovala na povrch, se mi nenabízely. Vyjmenované faktory posilovaly moji morbidnost, jež mě drtila a dělala ze mne opravdového psychopata. Byl jsem jako v cizí kůži. Necítil jsem se jako já, nýbrž jako případ bezpochyby vhodný do psychiatrické léčebny. Netrvalo to ani minutu a zamknuté dveře se otevřely. Náhlá chuť utéci mi zajistila svobodu, jakou Alena určitě nemá.

8. kapitola: Lisťákovo pokušení

Alena se neustále skláněla, kroutila si záda, načež přivanul nespoutaný vichr, jenž strhával Alenino oblečení. Alena uklouzla, přistála na želatině obestlané listnatým podkladem Alenina věznitele. Téhož věznitele přifouknul tentýž vichr, jenž odvanul a jenž nevycházel odnikud. Vždycky zavane v jeho přítomnosti. Nahá Alena si dřepla, zaujala odrážecí pozici. Alenin věznitel Aleně ztížil pozici. Alena obrazněřečenozkameněla. Alenina nahota Lisťáka velicesváděla. Vzrušoval se neobyčejným způsobem. Přiložil k Alenčině podprsí ostrou hranu prstu a hned vyplnil svoje pokušení. Alena ječela. Alenčin neukojitelný jekot tempem hlemýždě slábl. Tempo hlemýždě přešlo v tempo nejrychlejší formule jedna. Zlomyslný ještěr to schytal. Zlomyslného ještěra slupl jak malinu, jako zákusek.

9. kapitola: Stopa

Zažíval jsem nepříjemné pocity způsobené slabými, téměř nehlučnými zvuky, které tu pobývaly se mnou a které převažovaly nad útěchou. Nepříjemné dojmy ve mně vyvolala zřetelná stopa. Což mně uvedlo do chaotického pobíhání. Po bezúčelném pobíhání jsem uklouzl po blátě, načež jsem blátěnou skluzavkou zajel po zadku do rokliny. Tu jsem prošmejdil a posléze do mě vjel šok. Alenu věznitel vzkřísil, složil pomocí listů do Alenina tvaru. Netvor vynechal pár Aleniných důležitých částí těla - nohy, paže a další části. Postavil Alenu trošku prohnutou, takže vykukovala, jak nějaký výstupek na přídi nějaké lodi a stejně tak vypadala, akorát z listů.


"Pojď," promluvil jsem.
"Nemohu," oznámila stroze a mě ve své nepříčetnosti napadla naprosto zoufalá a pitomá myšlenka - nápad utkat se s netvorem a skolit ho. Alena mě přesvědčovala: "Nedělej to."


Neposlouchal jsem. Naštěstí jsem to nestihl, kostelní zrcadlo mě pohrdavě vyplivlo, já jsem se stal opět zarostlým dospělým. Dospělého odváděla policie. Svému zatčení jsem se nevzpíral, nikterak se soudci nevymlouval. V zrcadle se mezitím zjevil posměšek, jízlivý škleb, naznačující patřičnou jízlivost zrcadla a značný výsměch zrcadla, z něhož jdou odvodit city zrcadla, povaha zrcadla a jeho evidentní nesnášenlivost k nemalým hříšníkům.

10. kapitola: Vězení

Tato epocha neprospívala, nepřinášela nic užitečného, pouze jeho nitro naplnila prázdnota zaháknutá výrazným smutkem. Byl upjatý ve smyslu uzamčený klíčkem, tedy povahou, vůlí nikdy neprojevit slabost. Kopíroval vlastnosti stabilního nevýznamného stroje. Noci výjevů dospělého, jak se přes něj lije láva a on je sužovaný její teplotou, odemykaly jeho nitro prostoupené neustupujícím háčkem ulpívající nicoty. I dnes v noci to cítil, vnímal. Tyto noci nespal, vyčerpání ho však vysávalo. Rána obvykle trávil mlčením a nepřirozenou poslušností. Většinou se nepodobal ani introvertovi, on necítil nic. V jeho nitru, jak jsem napsal, byla prázdnota, jakou bylo výhodnější necítit. Pachatelé mu udělovali rozkazy, kazili ho. Jakákoli sebeobrana byla zbytečná, policisté ho zbili. Jenom jeho. Sugesce zletilého zocelovala. Po nocích nezažíval ty strašidelné výjevy. Jednoho dne se konečně zotavil z otupělosti a lítosti. Otupělostí ani litováním Aleny beztak Aleně nezvedne náladu, vždyť ho ani neuvidí. "Až mě propustí, bude tam ještě, kde bývala předtím?" pomyslel si nevesele, když vtom se pokazilo počasí. A on doufal, že ho propustí co nejdříve.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

VÝSTAVA ALFONS MUCHA

Nedávno jsem navštívila výstavu v mém rodném městě v Ivančicích, kde se narodil 24. července 1860 i malíř světového jména Alfons Mucha. Žil v období secese, a to ovlivnilo i jeho tvorbu. Jeho práce zobrazují především ženskou krásu. Jeho otec Ondřej byl vyučený krejčí, pocházel z vinařské rodiny a v pozdějším věku působil jako soudní úředník v zadním traktu budovy v Ivančicích. V bývalé budově soudu se nyní konají výstavy významných osobností města Ivančic. Nejznámější jsou Alfons Mucha a český herec Vladimír Menšík. Ondřej poslal syna Alfonse na Slovanské gymnázium do Brna. Pražská akademie mu byla zprvu odmítnuta z důvodu nedokončené střední školy. Školu nedokončil ne v důsledku svého zdravotního stavu, jak prohlašoval, ale pro velký počet neomluvených hodin. Dobré známky měl Mucha z kreslení a ze zpěvu. Přesto Muchovy tvorby si všimnul profesor Lhota. Po školním neúspěchu působil Alfons Mucha jako písař u soudu v Ivančicích. Jedna z jeho prvotin bylo zhotovení divadelní dekorace pro

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn