Přeskočit na hlavní obsah

Studená ocel

Brzy ráno se Sebastian probudil a duchem nepřítomen se díval na bílý strop ložnice.

"Proč jsem ji zabil?" byla jeho první myšlenka.

Na čele mu vyvstal studený pot. Prostě vstal v posteli a udeřil se rukama do obličeje. Vše bylo rozmazané. Sebastian stále cítil šplouchání, které se přes noc smíchalo s jeho potem do mastné červené tekutiny.

"Chuť železa," problesklo mu hlavou. Chuť krve, která z něj nepocházela.

Včera v noci bylo hodně pozdě. Nevěděl přesně, kdy a jak se včera vrátil domů. Jediné, co si pamatoval, byla prázdná štamprlata, ze kterých pro sebe na baru nějaké lukrativní hospody vytvořil věž. Aniž by se oddělil od bílé propasti, upadl vyčerpán na manželskou postel v ložnici mezi pozdní nocí a ránem.

"Každý mě při tom viděl," hlavou mu pronikl úzkostný, téměř šílený hlas, který v tu chvíli začal dunět.

"Proč tyhle obrázky?" přerušilo jeho svědomí ticho, "vždycky mě mučí!"

Nenávist a strach vyrostly z jeho špatného svědomí.

Sebastian se otočil k okraji postele a posadil se. Seděl tam úplně nehybně a proklínal své včerejší neštěstí. Zavrtěl hlavou, aby ty hrozné myšlenky zahnal, ale ničemu to nepomohlo.

Vstal. Kymácivě se přesunul do kuchyně, kde vždycky snídali. Sebastian se nechtěl ptát sám sebe, proč by dnes nemohli jíst společně, protože tu hroznou odpověď znal až příliš dobře.

"Co jsem udělal?" náhle vykřikl a položil si ruce na čelo. Sebastian s neuvěřitelnou zuřivostí smetl všechno z červeného příborníku a najednou začal řádit jako divoch po celé kuchyni. Jeho výraz se měnil mezi apatií a zoufalstvím, které mu vehnalo slzy do očí. Znovu vydal nesrozumitelné zvuky a mrštil židlí o kuchyňskou stěnu, která se pak rozbila. Nikdo nemohl vzít tíži, která jako by mu stlačovala srdce. Nikdo tam nebyl, aby ho utěšil; nikdo by toho nebyl schopen.

Sebastian zpustošil všechno, co mu padlo do rukou, jako poslední noc.

Pak se naráz rozhostilo ticho. Sebastian byl teď přikrčený a rozrušený v rohu místnosti. Okrově zbarvená tapeta na něj neúčastně hleděla. Cítil mrazení a pot, který mu neustále stékal po zádech a hořkost. Jeho oční bulvy se neklidně třásly v důlcích. Ale je tu: kovový předmět, který ležel nevinný před ním na mramorové podlaze.

Ten se zlomyslně ušklíbl a svůdně se na něj podíval. Sebastian pomalu zvedl čepel a fascinovaně se na ni podíval. Bolest ze ztráty ho připravila o rozum. Ucítil pevnou kovovou rukojeť v pravé ruce a s šíleným odhodláním vstal. Nejistě se postavil doprostřed zničené kuchyně, navržené na míru, s vůlí vraha.

"To sedí v ruce," pomyslel si Sebastian a všiml si, že se mu začínají třást nohy. Otočil čepel tak, že mu ukázala na jeho hruď a vší silou objal rukojeť. Přitiskl víčka k sobě a zarazil se. Krev mu tekla z řezné rány po odřené ruce a padala na zem v jednotlivých kapkách. Bílé mramorové dlaždice odmítaly vysát zrádné kapky krve a purpurově se smály bolestí a zoufalstvím. Slzy se pohotově snesly k zemi a smísily se s krví.

"Odpusť mi!" uklouzl mu šepot přes jeho modré rty, pak se přihodilo něco neodvratného: S dalším silným úderem se nemilosrdná ocel otočila mezi žebry. Ozvalo se prasknutí a ucítil ostrou bolest, která potupovala od pravého prsu do celého těla. Na dlouhém noži nebylo nic vidět, byl to jen perverzní prostředek, světící účel. Čepel už nebylo vidět a ruka, která šílenou touhou po činu sevřela černou kovovou rukojeť, sklouzla pomalu dolů a malátně spadla dolů k tělu. Sebastian se zapotácel, ale neuvědomil si, co právě udělal. Pak se bezvládně zhroutil.

Skořápka bez života pomalu klesala a s ostrým buchnutím dopadla na zem.

Reflexy mozku s nízkým obsahem kyslíku, jejichž sekundy se počítaly, způsobily, že se tělo na několik okamžiků scvrklo a nepřirozeně sebou cukalo. Sebastianovy oči se dívaly zmučeně, do prázdna, neschopny se zachytit žádného pevného bodu.


Zvonění protrhlo ticho mrtvých, jako by život tento boj se smrtí urychlil. Znovu se ozval pronikavý zvuk. Nebyl zde nikdo, kdo by mohl vést vyprošťující konverzaci. Jen trocha tepla mrtvého těla způsobila, že vzpomínka na život úplně nevybledla. S "cvaknutím" se zapnul automatický záznamník a přehrál uvítání: "Jste napojeni na záznamník Claudie a doktora Sebastiana." Oznámení přerušil šťastný smích. "Jsme spolu. Nejsme právě tady, tak nám po zaznění zvukového signálu nechte hezký vzkaz."Jako by stěny kolem tragické situace mohly plakat, hlas velmi dobrého přítele zazněl: "Sebastiane?!" "Jsi tam? Sakra, zvedni sluchátko. Snažím se ti dovolat celou noc!" volal rozčilený hlas nejlepšího přítele.

"Ona žije, Sebastiane! Claudia žije! Včera jsi ji zachránil a nezabil jsi ji. Vaši kolegové považovali za zázrak, že se probudila krátce po tvém náhlém zmizení; navzdory obrovské ztrátě krve je stabilní! Dostane se z toho. Konec," křičel muž rozhodným hlasem.

"Starám se o formality té autonehody. Do nemocnice půjdeš hned, jak se probudíš. Konečně jste zase spolu. Takže později. Nashle."

Ozvalo se další cvaknutí a záznamník se opět vypnul. Červené světlo začalo pravidelně svítit a odráželo se v pevných sklovitých očích mrtvého, který pokojně ležel uprostřed kuchyně s červenou pelerínou.



Zdroj:
Autor: Matthias Engelbertz: Kahlter Stahl
Překlad: Mirijam

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

UŽ TÉMĚŘ VÁNOCE A NOVÝ ROK 2025

Jak tak jdem tím zdejším světem, uniká nám, v čem se pletem …. spletla jsem se, že do zimy budu mít ponožky; ale ne s pomocí boží, ale s pomocí kamarádky jsem dokončila můj první pletací výtvor po 38 letech, kdy jsem definitivně odložila jehlice, těsně před vánocemi. Obr. 1: Jedna ponožka První ponožka je krpatá, jako vlnobití. Hlavně to přidávání, abych zachovala rovinu, mi činí problém. Pletařky ví. Prý mezi dva kopečky. Nevím, co mám pokládat za kopeček, tak splétám křivě. Přítelkyně mne nabádala, abych ji vypárala, ale já jsem si ji chtěla nechat jako odstrašující příklad na vzorek. Ale neodradilo mne to a pokračovala dál. Obr. 2 + 3: Dvě ponožky a tři ponožky Na obrázcích horní ponožka je ta nepovedená. Zbývající použitelné dvě se mi podařilo před vánocemi dokončit za značného přispění kamarádky, která občas se mnou ztrácela trpělivost. Občas jsme odložily jehlice, daly si panáka, ohlásila jsem, že dnes už plést nebudu. Do příště mi to opravila. Jinak bych ...

KRESLENÍ PRO VĚK 12 A VÍCE

To by člověk nevěřil, co dělá stínování a vhodná volba tužek a pastelek. Zaznamenat dynamiku a světlo je v kreslení docela problém. Musím si ještě obstarat blender pro zesvětlování a thunder pro tmavá místa na kresbě pro získání tmavého efektu. Existuje i pastelka pro plynulý přechod barev, může se hodit. Maluji zatím do sešitu, skicáky zatím nepoužívám. Začnu tehdy až si budu myslet, že kresba získá na kvalitě. Na ten pel mel co zkouším, je sešit vhodný a vleze se do něho více kreseb, i nepovedených. Papír to skousne a já budu vidět, kde se stala chyba. A prvních pár začátečnických obrázků pro dospívající mládež a starší: Obr. 1: Dívka, panda Obr. 2: Dívka s deštníkem Obr. 3: Dívka s flétnou Obr. 4: Chlapec, země, skála Obr. 5: Kříž s andělskými křídly Obr. 6: Matka s dítětem Obr. 7: Dvě slečny a Ježíš Obr. 8: Most s krajinou Obr. 9: Silnice s alejí Obr. 10: Oslava kostlivce Obr. 11: Pistole, hlava koně Obr. 12: Tygr Tak to je vzorek mých prvních...

COPAK SE TO UDÁLO?

Copak se to událo bylo toho nemálo vypravil se na svět klouček kolem sebe velký hlouček.   Komu se to podobá mámě, tátovi či na oba dědovi či bábě odpoví vám hravě.   Jsem jaký jsem sobě podoben přináším vám radost, smích podoben komu? To je ve větvích.     Obr. 1: V porodnici    Obr. 2: Po třech dnech doma   Obr. 3   Obr. 4: Výbavička pro „velkého kluka“    Obr. 5: A po měsíci už si hraje     Obr. 6: Velikonoční Dostala se mi do rukou veselá velikonoční říkanka: Hody, hody, doprovody, kuřátko šlo do hospody, dalo si tam frťana, tancovalo do rána.   Obr. 7: Kuřátko   Mějte se hezky.