Přeskočit na hlavní obsah

OBEZITA

Ono se lehce píše o obezitě člověku, který s ní nezápasí. Ale řekla bych, že mnohem důležitější je, jak se člověk staví ke svému tělu a svému vlastnímu já.

Časy, kdy nás uchvacovala Twiggy, nebo tak nám ji aspoň za vzor dokonalosti předhazovala média, jsou již dávno pryč. Jistě jsou povolání modelling, balet, sport, kde si člověk musí hlídat svou váhu, aby ve svém povolání nebo sportu obstál. A že pro mnohé modelky, baletky, sportovce je to kolikrát nadlidské úsilí. Trvale nesmět něco sladkého, když zrovna na ně mám chuť, nesmím jíst tohle nebo tamto, protože bych přibrala, teď se nesmím najíst, protože bych se nevešel/la do váhové kategorie.

Nedávno jsem shlédla film Černá labuť, kde Nina chtěla hrát primabalerínu v Labutím jezeru. Podřídí celý svůj život tomu, aby byla obsazena do hlavní role. Film končí tragicky. Zmiňuji ho proto, že disciplína jejího života se týkala i jídla. Mnoho mladých slečen chce být dokonalých, tak jako Nina, a nejsou schopny se na sebe dívat střízlivýma očima. Naordinovaná hladovka pro zhubnutí se může změnit v anorexii nebo bulimii jenom proto, že se ony slečny nemají rády a nejsou schopny o sobě správně uvažovat.

Já tedy tak důsledně nadváhu neřeším. Pořád říkám, že pro mne bude smrt, až budu muset držet dietu. Stačil žlučníkový záchvat, a jak ráda jsem skončila na sucharech a tři dny jsem neměla na jídlo ani pomyšlení. Ale to je dieta z donucení. Dobrovolně bych ji nepodstoupila. Sice jsem v sexy tričku postavičku měla ham, ham - po operaci jsem zhubla 9 kilo, ale ani to nepřimělo můj snubní prsten, aby šel sundat z prstu.

Narodila jsem se s fotbalovým míčem. Od dvou let jsem s chlapci hrála fotbal a postavu jsem nikdy neřešila. Když jsem aktivně závodně sportovala tak jsem byla, jak medvěd brtník. Přes zimu, v období spánku, jsem vždy přibrala 5 kilo, s prvním jarním sluníčkem byla kila dole.

Nějaké předhazované štíhlé celebrity u mne neměly šanci. Ignorovala jsem je a mohu říci, že ani se mi nelíbí. Nejlepší jsou symetrické ženy. Ale to dokážou lépe posoudit muži a navíc, každému se líbí nějaká jiná. I třeba s nějakým kilem navíc. Pravda, při prvním pohledu se člověk zaměří na vzhled a postavu, teprve pak hledá to krásné uvnitř. Někdy stačí, aby dotyčná/dotyčný poprvé promluvil(a). A to stačí k vystřízlivění.

Po posledním dítěti mi zůstalo 5 kil navíc, ale ta mě nijak neomezovala. S kočárem jsem mohla jezdit s bruslemi na přehradě, hrát tenis, plavat, jezdit na kole, dokonce uběhnout 3 km, což je nadlidský výkon, protože běhání mě nebaví a provozovat všelijaké jiné nekalé činnosti.

Časem jsem zpohodlněla, nepřinutila jsem se každý den cvičit, nebo aktivně pohybovat a nějaká další kila přibyla. Změnila jsem stravovací návyky. Z 9 knedlíků jsem se dostala k šesti, po nějakém roce k pěti a teď jsem potupně klesla ke čtyřem knedlíkům. Někdy snídám jenom ovoce. Omezuji rohlíky; ne vždy si ho dám k jogurtu. Potřebuji se přece najíst, ne? Jím dostatek zeleniny a ovoce a snažím se nejíst po 18. hodině.

Přebytečná kila mě omezují při stříhání nehtů na nohou. Nohu musím protočit jako baletka, když dělá porte (vedení nohy o čtvrt nebo půl kruh), položit ji na židli a z boku stříhat. A levou rukou si těžko dosáhnu na malíček. Jakou mám radost, když se mi nakonec podaří i ten nehet na malíčku zkrátit. A jak se mi dvouletá baletní průprava hodí.

Už se necítím tak vzdušná. Naposledy na bruslích jsem si vypůjčila vozíček - převrácenou branku a zkoušela jsem své první nesmělé krůčky. Kamarád naposledy si při pádu zlomil ruku, ale to nebylo při bruslení, ale při vyzouvání. I proto mám z ledu respekt a zábrany. A ejhle, s brankou to šlo. Pustila jsem se, nechala branku odjet k mantinelu a vplula mezi dav. Jednoduchého axela bych sice neskočila, ale zářila jsem jako sluníčko, než mě začaly bolet nohy.

Taky prohlašuji, že své tukové polštáře na bříšku změním ve svaly, jako dcera, která je zapálená do dennodenního cvičení. Ta naopak měla podváhu. A jak jsme skotačili, když dosáhla 50 kil. Odpor k jídlu si vypěstovala nevhodnou poznámkou. Teď už je v normě, ba naopak, její postavu by jí mohla leckterá žena závidět.

Shodit svá kila nechci. Povislá kůže je nehezká a znáte to, když přijde na věc, kdo je obézní - bude akorát, kdo je hubený - bude studený. A také když máte nervy obalené tukem, nejste tak vznětliví. Důvody, proč jste takoví, jací jste, se vždycky najdou. Důležité je, být sám se sebou spokojený.

Ráda si s dcerou a zetěm zatancuji Michala Jacksona, Abbu, provedu nějaké sportovní aktivity pomocí nintendó, vyhodnocujeme provedení - prý jim kazím skóre, hm. Poslední hit máme Orbitrek - chodící zařízení, které posiluje fyzickou i psychickou kondici a podporuje hubnutí. Ne že bych věřila na zázraky, ale zasmějeme se přitom, popíjíme čaj (ne na hubnutí, ale Guaranu na psychickou zátěž a sexy čaj) a je nám dobře. Nějaké kilo navíc nás nemůže rozhodit.

A tak hlavně zdraví, ostatní přijde samo.

Nadváha a způsob oblékání. Svého času, před půl rokem, jsem se nadchla pro harémky. Toužila jsem být harémová lady, psala jsem i na svém blogu. Uvažovala jsem: Hodí se, nehodí. Tak pro -náct a ještě chvilku. Touha zvítězila. V harémkách se doma hrdě procházím a klidně si je vezmu i na dovolenou. Přítel, takový tradicionalista, by je nejraději ze mne serval - pokud nesleduje jiný úmysl. Ale já se v harémkách cítím dobře a bezpečně. Takový matroš. I dětem se líbí(m).

Obezita může být způsobena špatnými stravovacími návyky z dětství, nedostatkem pohybu, ale také člověk může přibrat, pobírá-li nějaké léky. Mám rozepsaný článek, který snad v brzké době zveřejním, který konstatuje, že v USA je jednou z předčasných úmrtí obezita, která bývá spojována nejenom s onemocněním kloubů a cukrovkou, ale především cév a celého kardiovaskulárního systému.

Ohrožuje-li nás obezita na životě, způsobuje zdravotní komplikace, je třeba ji začít řešit. Ale obezřetně.

Komentáře

  1. pribehynaivniblondyny29. listopadu 2019 v 0:12

    Hezky si to napsala a hlavně s humorem a lehkostí Tobě vlastní. Jak s oblibou říkám :Hlavně se z toho neposrat! 😀 Prostě si jít tou střední cestou,tělo už si samo řekne 😉

    OdpovědětVymazat
  2. Twiggi už není in. Ale jak tak koukám kolem sebe, buď tu jsou anorektici nebo obé zníci.

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Do kurzu přichází Věstonická venuše. Dokonce opustila trezor a vydala se do Olomouce.

    OdpovědětVymazat
  4. " Kdo  tady  mluví  o  obezitě ?
    mám  dva  metry ( na  šířku )  kolem  své  řitě
    a  metr  padesát  mám  kolem  pasu!... po  mojí  figuře  jak  ženy pasou !!
    ... mohly  by  ze  mne  zešílet
    Hleďte, jak noční  košile
    na mojí  postavu  nádherně  padne !!"...(  muž  na  dvoře  skáče  se  švihadlem )  řve  žena  ze  dveří : " Neblbni  Kadle !
    ... až v sem  země  duní !!
    až  barák  nám  spadne !? "" Blbneš ?  pojď  také si  zaskákati !!
    ...... může  i  dědek i  bába, - tvá  máti !"  " Pojďme !" ( řvou všichni  ve  stavení )
    " Budem, jak... znovu-narození !!....... jak  Kadel  hubení !  budeme  jiní !"Tu  náhle  se  zašprajcli  ve  úzké  síni !!
    ... výkřiky :" Dědku ! ty  pitomče !"
    ... " Blbá !  měj  úctu  před  otcem !"... " Pohni se !"  ... " Nemohu !"... " Tyyy  musíš !
    nebo  mne  prdelí  udusíš !"... Neser mě, říkám... a  basta !!"Venkovní  zeď  s  dveřmi  praskla !
    Padá  za  posledním  výkřikem !!Barák  po  posudku  statikem,
    byl dočasně  zamítnut  ku  bydlení,
    až zbořené  cihly, co  upadly  k  zemi,
    jsouc  maltou  ku  sobě přilepeny,
    i  s  dveřmi  opětně  postaveny !" Na  tohle ?  ani  newisrat  se !!"
    ( řvou  všichni )
    " Zítra  nás  čeká  práce !!"

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Pěkně zachycené téma. Ještě že se v zem nepropadli. To už bychom tu měli čerta, ale ten většinou nebývá obézní. Spíš shání dušičky, nehubne a dietu nedrží ...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn

OČNÍ ZÁŠKUBY

Když se oko zblázní Přichází to docela náhle a trvá většinou několik minut: oční škubnutí. Ačkoliv je to jen nepatrný pohyb, může dost znervóznit. Uvádíme přehled příčin a příznaků - a vysvětlíme, jak se záškubům oka vyhnout. Foto: Susann Städter/photocase.de Náhle se víčko začne chvět. Co za tím vězí a co se s tím dá dělat? Že se naše oči na pár sekund zdánlivě jakoby samy od sebe nakrátko zavřou a zase otevřou, víme. Zavření a otevření oka, mrkání, zajišťuje stabilní slzný film a my jsme na to tak zvyklí, že ho někdy vědomě nevnímáme. Oční víčko však někdy rychle a nekontrolovatelně kmitá a škubá, což může vést k nejistotě. Záškuby očí: Varovný signál těla Napřed dobrou zprávu: I když výsledky vyhledávání na Googlu naznačují něco jiného - u většiny lidí za záškuby nejsou žádné nádory nebo nevyléčitelná nervová onemocnění, ale neškodné příčiny. Otravné škubání je však signálem našeho těla, že je něco špatně. A naslouchat vlastnímu tělu se vždy vyplatí. Příčin, proč oko má záškuby, je