Přeskočit na hlavní obsah

JÁ A 7 MILIARD LIDÍ

Mohu zodpovědně prohlásit, že většinu z těch 7 miliard lidí neznám a ani je nepoznám. Trápit se tím nehodlám. Za prvé se ani s 1 miliardou ani se 7 miliardami nesetkám, za druhé se nedomluvíme a vzájemné setkání, společné zážitky a komunikace, ať již verbální nebo neverbální je základem vztahu. A to nemluvím o multikulturnosti, hodnotách. I když to lidské, je společné všem.

Téma by se dalo pojmout z pohledu přelidněnosti. Sedm miliard lidí, kteří stále něco budují, využívají přírodní zdroje, které nejsou nevyčerpatelné. "Kulturní" národy, především západní Evropa dochází k názoru, že z hlediska konzumu a ekonomiky jsou děti přítěží. Jak regulovat uměle obyvatelstvo nám ukázala Čína, kde bylo povoleno jedno dítě. Další děti již neměly podporu, takže počet obyvatel se ustálil, i když Číňané stále mohou zaplavit celý svět. Tak zvané "kulturní" národy vymřou a místa jako Afrika, Indie a podobně, kde se potýkají s podvýživou a nízkou životní úrovní, suchem, špatnými životními podmínkami budou stále přelidněna, nicméně věřím, že příroda si pomůže přirozeným výběrem.

Omezím svoji úvahu na Českou republiku, kde klesá porodnost a postupně je nás méně a méně. Lidský věk v České republice se prodlužuje, obyvatelstvo stárne, potýká se s různými stařeckými nemocemi, jako je demence, Alzheimerova a Parkinsonova choroba, lidí v produktivním věku ubývá. A to jsem já a 10 milionů, spíše je nás 10 milionů, včetně mne.

Mně ten individualistický způsob vidění připomíná starý Řím se svým narcistickým zahleděním se do sebe sama a hédonistickým uvažováním, zaměřením se pouze na slasti. Proto jeden ze zásadních důvodů, proč zanikla Říše římská je, že Římané přestali mít děti. Přišly barbarské kmeny a jenom početní převahou vyhrávali války.

Mnohdy nerozumím ani sama sobě, překvapují mě mnohé moje reakce. Mám bohatý citový život, odtud nejspíš pramení různé nálady a prožívání, široký okruh zájmů. A to nemohu sdílet se 7 miliardami. Mám kolem sebe nejbližší, které mám ráda a pro které žiji a dýchám, přátele, se kterými se občas stýkáme a tlacháme, kolegy, nadřízené, podřízené, dodavatele, sousedy, spolužáky a další lidi, kteří také znají část mé osobnosti podle toho, jak s nimi jednám.

A jako extra skupinu beru virtuální svět. Zde se mohu setkat s miliardovým počtem lidí, byť pouze teoreticky. Mohu se setkat se všemi, co užívají internet a jsme schopni se dorozumět pomocí symbolů - obrázků, fotografií nebo řečí.

Na překážku nejsou ve virtuálním světě velké vzdálenosti. Nechci se zde rozepisovat o možnostech internetu a sociálních sítí, ale pozornost bych obrátila k našemu blogu.


Není nás 7 miliard, ale údajně je registrováno 500 000 účastníků, aktivních i neaktivních s alespoň 12letou tradicí. S kolika máme možnost se setkat, byť jenom prostřednictvím písma, tvorby, kresby, fotografie? Po letech činnosti odhaduji kolem 200 návštěv, to jest blogerů, které si pravidelně prohlížejí moje stránky. Nově příchozí se potýkají s návštěvností od 5 do 20. Ale počet návštěv není však rozhodující, proč člověk píše. Já osobně si píšu, co chci, jak chci, o tom, co se mně líbí, co mne trápí nebo co mi přináší radost, o tom, co mne zajímá bez ohledu, zda to bude někdo číst, nebo to není v okruhu jeho zájmu. Pokud někomu můj článek, báseň něco přinese, tím lépe a jsem tomu ráda.

Jak přimět lidi k větší aktivitě? Možnosti seznámit se s blogery jsou částečně dány tématem týdne, částečně vlastní iniciativou. O Autorském klubu toho moc nevím, k tomu bych se teď nevyjadřovala.

Množí se názory, že je zde mrtvo. Nemyslím si. Mnozí sice odchází, mezi nimi i kvalitní blogeři/blogerky, na které se člověk napojil nebo byl s nimi ve styku a pak ho odchod mrzí. Odcházejí z důvodu reklam, technických problémů, chtějí vyzkoušet něco nového, dostali nabídku, šanci, která se neodmítá, osobních důvodů, neshod apod. Současně ale přicházejí noví, kteří jsou elévové a je potřeba jim podat pomocnou ruku a někde zpřístupnit pravidla, možnosti blogování, základní informace o nastavení, o tom, jak funguje srdce blogu, téma týdne, autorský klub, kdo, co, jak vyhodnocuje, jak se přihlásit, chtěl-li by někdo podat pomocnou ruku.

K možnostem seznámení a rozšíření blogerské klientely bych v první řadě navrhovala, aby každý z iniciativních blogerů po určitou dobu měl možnost na titulní straně v nějakém prostoru podávat návrhy na zlepšení chodu blogu. Něco málo jsem se k tomuto problému vyjadřovala spolu s Modroočkem, Naivní blondýnou, Sacharinem, Eliss, Padesátkou, The Lazy-Cat a dalšími na Ladkasi.blog.cz v článku Byl včerejší hokej infarktový?

Mne napadlo:

Nazvu to např. AK II; Blogeři blogerům; Hledá se bloger; Blogeři, nespěte; Blogeři, probuďte se, jakkoliv. 1 - 2 x do týdne by vyzvaný bloger sepsal aktualitu, problém, co ho trápí, zážitek, článek k čemukoliv a ostatní by se k tomuto hlavnímu příspěvku vyjadřovali ve formě diskuse (nechci říkat komentáře, to by bylo zavádějící) jakýmkoliv, každému vlastním způsobem - básní, úvahou, krátkým či dlouhým článkem, komentářem, kresbou a celá diskuse by byla viditelná - blogeři by měli možnost vyselektovat blogery, se kterými by si měli, co říci. Teprve tuto už poddiskusi komentovat v komentářích, které by se už objevovaly na konkrétním blogu. Minimálně by se blogeři vzájemně poznávali, pak by záleželo na iniciativě každého, s kým by navázal spojení. Krátký comment se lépe píše někomu, kdo nemá tolik časových možností nad vymýšlením článku. A také každý bloger by věděl, zda ho ústřední článek zajímá a chce se k němu vyjadřovat dnes, tento týden, příště.

Pokud se pro vaše nápady zrodí prostor a softwarové zabezpečení a najde se realizační organizátor, mohli bychom vytvořit blogerskou komunitu sice ne já a sedm miliard, ale my a našich 200 - 1 000 lidí. Vzhledem k fyzickému fondu, psychice, rodinným a pracovním povinnostem a časovým možnostem může být kvalitní blogerský vztah odhadem kolem 500 lidí.

Aktivních přispívatelů je kolem 100 000 - 150 000, správce blogu může číslo upřesnit. Není možno se se všemi v průběhu blogerské činnosti střetnout, ale jsem přesvědčena, že bych se mohla s 1 000 lidmi přes blog kontaktovat a pročítat jejich zajímavé stránky. Virtuální přátelé na blogu jsou a byli by mi bližší než já a číslo 7 miliard.

Omlouvám se tímto, že jsem spojila dvě věci do jedné, ale doufám, že je možnost tímto způsobem podnítit větší množství stávajících lidí, i nově příchozích, k vzájemné spolupráci a zájmu o zlepšení chodu blogu.


Komentáře

  1. já mám děti dvě, a ještě něco možná pobíhá po republice o čem nevím, já se snažím pořád... to vy ostatní místo dětí opečováváte smradlavou kočku, nebo vláčíte po sídlišti zablešeného čokla... pořiďte si dítě, vši ze školky vám přitáhne taky!

    OdpovědětVymazat
  2. Padla ouze západořímská říše, východní existovala pak ještě tisíc let...V té době už zvítězilo křesťanství, ty příčiny pádu (a přežití Východu) byly asi někde jinde...

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Víš, co jsem si u tebe všimnul Zdeňku, pořád o sobě píšeš ve stylu JÁ a pak všichni ostatní. Jsi možná uznávaný autor, ale blogu by víc prospělo, kdyby jsme přemýšleli ve smyslu MY a náš blog. To jsem ti chtěl říct. Bez těch obyčejných lidí, co nejsou tak úžasní jako ty, si ráno ani nenamažeš rohlik, protože tady nebude nikdo, kdo by ho upekl. Pokora se tomu říká, víš...

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji ti za podnětný článek mimo jiné i o blogu. Také bych navrhoval na hlavní straně něco ve stylu diskuzního fóra, kde by se každý mohl vyjádřit.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: mám své děti dobře spočítané. Ze školy, když čteme v deníčku "Rodiče, prohlédněte svým dětem hlavy. Ve třídě se rozmnožily vši." tak zjistíme, že je nás o několik stovek tvorů hned víc. Zrovna nepatřím k tomu rozdělení já a vy. Jsem součástí 7 miliard jako ty a zvířata uctivě zdravím.
    Sousedovic prase mne prohání po dvorku, husy na mne štěbetají. Sousedův pes mi leze až do kuchyně v domnění, že najde něco k jídlu ...

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Římská říše, vlastně jedna říše a 2 císařové (západořímská a východořímská říše). Příčiny pádu západořímské říše byly především ve válkách s jinými kmeny, především germánskými, vnitřní rozbroje, zdecimované obyvatelstvo, nedostatek vojáků (potažmo sexu). Východořímská říše nebyla tak atakována. Římská říše za Augustina uznala křesťanství. Středověká katolická církev byla ovlivněna germánskými národy Vandalové, Markomani, Kvádové, Alani, Vizigóti. Zformovala se v něco zcela jiného. Hříšná myšlenka mi napadla, že nebýt Pavla z Tarsu (původem Žid, farizej)nebylo by ani tak rozšířené křesťanství, potažmo katolictví a nevznikl by na Východě islám. Ale v tom měl podle mého názoru prsty Řehoř.
    Zaměřila jsem se na nízký počet narozených dětí, ale těch aspektů, proč říše zanikla a transformovala se v nová území bylo více.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Nereagovala jsem hned, protože ve středu mívám dlouhý den a tahle středa byla obzvlášť těžká, takže jsem se ke psaní nedostala.

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Myslím, že by restrukturalizace blogu prospěla a v diskusním fóru by měl každý možnost se vyjádřit. Souhlasím.

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Mirku, když já se mám rád! na nějaký kolektiv mě nenalákáš, já nebyl ani v pionýru ani ve skautu... jsem samotář a 7mld. mě tady utlačuje!!! jste rozlezlí úplně všude!!! ))))))

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: vešky jsou príma my teď máme ve školce na plakátku pestrý výběr, nabízejí: vši, zarděnky, neštovice, a jakousi plíseň! jen si vybrat

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, již jsem ti odepisovala u komentáře, který jsi zanechala na mém blogu, ale ještě to zmíním a upřesním zde. Autorský klub je momentálně pořád tak trochu "mimo provoz" a jeho obnova započala už na konci minulého roku. Já sama jsem se po výzvě na Srdci blogu (http://blog.blog.cz/1812/adventni-blog-cz-a-obnoveny-autorsky-klub) ihned zapojila, tam mi však bylo sděleno, že jsem zatím jediná a musí se počkat. Od té doby jsou mi odpovědí na mé zvědavé otázky jen prosby, ať počkám. Od té doby se objevily na blogu AK dva tři články přímo od správkyně Hanky, která vybrala nové blogy a dále se nic nedělo - http://klub.blog.cz/. A mě je upřímně trapné se neustále doprošovat, já nabídla svůj čas i schopnosti - zda je využijí, je na nich.Tím bych to chtěla oddělit od Téma týdne, kterého jsem členem a ke kterému se vztahovala diskuze na zmiňovaném blogu Ladkasi. Tyto dvě "věci" jsou naprosto odlišné a mají spolu pramálo společného. Autorský klub, diskuze a podobné další věci řídí a schvaluje Hanka z Blog.cz a my z TT se k tomu můžeme vyjadřovat úplně stejně jako ostatní blogeři.To však neomlouvá ty, kteří využívají TT místo AK či jako reklamu a tím vše degradují na pouhý guláš všeho dohromady. Pak vznikají diskuze a dohady o tom, co a jak je správné a co ne. Kdo píše málo či moc a jak moc se dotýká TT. Podmíněný vstup do AK stejně jako články v rámci TT má svá pravidla - http://blog.cz/napoveda/tema-tydne#annotation.Pokud stojíte o to, co píšete a domluvíte se na zmíněných změnách (které jsou stejně jako ty od Mirka podnětné a nápadité), zorganizujete to, komunikujte s Blog.cz (správci) na FB, emailem a všemi možnými způsoby. Určitě to není neproveditelné a když budete potřebovat, určitě se na mě obraťte. Ráda přiložím pomocnou ruku, pokud to bude v mých silách.
    Snad to zase nebylo moc chaotické, myšlenky mi skáčou všemi směry.
    Všem krásný den

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Pokud máte na výběr, já bych brala vši. Jsem vyzbrojena speciálním hřebenem "všivákem" a sprejem - přece jsem ho nekupovala nazmar. Plíseň vody neodplaví, koupání by bylo zakázáno - po 10 měsících by se abstinence vody projevila libou vůní. Zarděnky, neštovice - když to očkování prý vyvolává debilitu ... vši vyhrávají.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Díky za obsažnou a podnětnou odpověď. Víme, přes koho můžeme komunikovat a přečíst si pravidla, komu vznášet podněty a připomínky.
    S TT s tebou souhlasím, že by mělo být v souladu s tématem a ne, aby každý vypisoval do TT, co ho napadne nebo si plodil reklamu na svoje stránky. Zas mne zarazí, že někdy vyhraje článek, který je bohatý na myšlenku, ale s TT nemá co společného, ba není o něm zmínka ani slovem ani nadpisem. Ještě jednou dík.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Děkuji, jsem ráda, že jsem snad trochu pomohla se zorientovat. Výběry na TT jsou vždy na dotyčném, který má den na starost - já mám například sobotu. Těšila jsem se na mnoho víkendových příspěvků, ale bohužel je to občas o tom, vybírat to, co se nejlépe hodí. Když mám 6 článků - 2 z toho jsou jen fotografie, jedna patlanice s pravopisnýma chyba a 3 články, které jsou sice hezké, ale neodpovídají TT - je těžké vybírat. Trávím nad tím opravdu každou neděli hodně času, vše pečlivě čtu, zvažuju a na ty ostatní povedené většinou i reaguju. Jindy je to zase naopak. Je na každém výběrčím, jak daný týden provede selekci, ze které vyplyne ten jediný článek do výběru na TT

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Ona ta sobota, neděle je vždycky slabší, jak jsem stačila vypozorovat. Asi se slaví konec školního/pracovního týdne a na psaní nezbývá tolik času.

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: Pak doporučuji neobydlenou planetu někde poblíž... Tam ti nikdo nepoleze. :)

    OdpovědětVymazat
  17. [1]:,[3]: Chvála Bohu za Zdeňka, chvála za originál, za individualitu.
    My všichni tady už bylo, a moc se to neosvědčilo.
    Žádný diskuzní fóra na titulce, kde bude každý plkat nesmysly. Mě opravdu baví autorský psaní, mám své oblíbence, které si vždycky najdu. Je možnost odebírání novinek u každého. Myslím, že je Blog.cz dobře vymyšlený, jen AK bych pravidelně obměňovala, přibírala nové členy a ty neaktivní vyloučila.

    OdpovědětVymazat
  18. [11]: Zase s Tebou musím souhlasit.
    Jak Ty to děláš..?!

    OdpovědětVymazat
  19. A Ty tady třeba políčko s odběrem novinek nemáš, to je chyba...!
    Asi jsem hnusná, ale JÁ fakt blogerskou komunitu o tisíci členech ve svém životě fakt nepotřebuju..!
    Já jsem skromná, já si vystačím s málem. Se čtyřmi blogery/kami jsem se i sešla. S někým si mailuju... mně se do život víc lidí ani článků nevejde.

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: To nemyslím, že diskusní fórum s návrhy ke zlepšení chodu blogu by mělo zústat napořád. Sloužilo by jenom ke shromáždění návrhů a zvážení, eventuálně realizování něčeho, co by zkvalitnilo blog a možná zvýšilo aktivitu blogerů.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Rozhodně tam nepatří, lze psát na Srdce blogu. Na titulku to fakt nepatří, mysli také na čtenáře mimo blog.

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: To se budu muset zeptat, jak se vkládá. Ještě mám vůči sobě dluh. Hanka mi už dávala recept na Oblíbené odkazy (blogery) a ještě jsem nenašla čas.
    Já znát 1000, u kterých bych se ráda OBČAS zastavila - to by mi nevadilo.
    A tu dvacítku, co mám denně k obhospodařování včetně vlastního psaní mi také docela stačí. K tomu mail, FB, živí přátelé, rodina. Souhlasím, že kapacita je omezená.
    Ale když je nás 7 miliard a pracně jsem vypočítala, že lze dosáhnout čísla 1000 oooooooooo))), proč ne?

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: V tom případě vyhlásit jenom tu možnost ...
    Já musím do práce, až se vrátím, třeba ze mne ještě nějaká blbost vypadne.

    OdpovědětVymazat
  24. [19]: Já nevím, já jen občas takhle někde vyhodím svůj názor
    Moc ti děkuju za podporu. Ale asi je to tím, že tohle prostředí sleduju a zapojuju se do něj už hezkou řádku let. To člověk leccos pochytí a zjistí, jak co funguje

    OdpovědětVymazat
  25. Jak to tak čtu a pozoruji, je mi jasné, že co člověk, to jiný názor. Na druhou stranu díky vaším příspěvkům jsem mohl nahlédnout do historie fungování blogu. Jedni chtějí spolupráci, jiní ne. Pokud se jedná o mě, neberu propagaci jiných blogerů ve svých článcích jako reklamu. Píšu co mě baví, někoho to osloví, jiného ne. To je normální. Ale po tomhle všem jsem si vzal sám pro sebe jedno ponaučení... Budu si psát své články, obcas napíšu TT a pokud budu mít připomínky, obrátím se na srdce blogu. Ano z pohledu některých blogerů jsem možná měl přehnanou iniciativu, bavilo by mě třeba dělat rozhovory s blogery, ale než se něco zrealizuje, uplyne spoustu času a to mě nebaví. Mám radši akci...

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Hodnotíš to plýtvání energií? Takhle nějak jsem se vyjadřovala komusi v e-mailu. Podnětná diskuse rozšířila obzory, jak co funguje. A připomínky lze psát na srdce blogu.
    Důležité je psaní, které více naplňuje než komunikace, která se nikam neposouvá. Třeba máš jiný názor.

    OdpovědětVymazat
  27. pribehynaivniblondyny24. května 2019 v 1:21

    ... ale trvalo než jsem to vše přelouskala😂 Je to těžké. Vše je úhel pohledu. Každý jsme tu za sebe a přitom i společná akce by byla fajn.
    Věřím, že vybírání článků je těžké. Kolikrát čtu TT a nechápu o čem to vůbec je. Ale co víme o životě toho pisatele? Třeba to v jeho světě patří k danému tématu! Já jsem ráda za komentáře. Ať už jsou jakékoliv, člověk má zpětnou vazbu.
    Děkuji Mirijam za krásný článek a pohled na svět a Vám ostatním za svůj názor. Tak to má být! 😉

    OdpovědětVymazat
  28. I would love to read your article. With lots of interesting information, it left me a deep impression, hoping that you will have more good articles.

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Mně se TT ohromně líbí!!! Čtu jich dost, jak píšeš, některá jsou úplně mimo. Ale třeba je v tom jinotaj a já jsem ho neobjevila. Ale výběrčího bych nechtěla dělat. Za prvé, jak se zde píše, někdy není z čeho vybírat a za druhé ať již vybírá kdokoliv, je to o jeho subjektivním pohledu. Je možnost si přečíst všechna TT, přece nic mi nebrání.
    Každý píše z různých důvodů a sám za sebe, tak jak umí a co chce psát a co ho naplňuje.
    Těmito komentáři jsem se dověděla hodně o chodu blogu a kam se obracet o radu nebo zasílat nápady. Současně teď vím, že jakékoliv změny jsou těžko realizovatelné. Ale snad nikdo nechce vyhodit dítě i s kolébkou. Já určitě ne.
    Mně se tu líbí.

    OdpovědětVymazat
  30. [29]: Thank you very much. I try to write about interesting things. If you like it, it's my pleasure.

    OdpovědětVymazat
  31. [30]:Žádný děcka se vyhazovat nebudou, jen je mi jasné, že výběrčí TT fungování blogu moc neovlivní, to má na starost srdce blogu, takže bych navrhoval obracet se tam. A co se týká výběru článků, sám podle sebe vím, že je to čistě subjektivní záležitost. A každý bloger má své příznivce i odpůrce. A sebelepší výběrčí neobsáhne hloubku zkušeností, které pisatel do svého článku vložil.

    OdpovědětVymazat
  32. [33]: Jj. S fungováním blogu nemá výběrčí TT co společného. A i s dalším komentářem souhlasím.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

SILVESTROVSKÁ PROCHÁZKA ROKU 2023

K poslední dlouhé noci jsme vykonali krátkou 1,5 hodinovou túru přes Kraví horu a Wilsonův les.   Vyhlídka na Brno z bývalé sjezdovky v Žabovřeskách. Počasí bylo teplé, kolem 5 o C. Slunce se ale schovalo. Oblíbené graffiti   Studánka ve Wilsonově lese   Všem a nejen těm, co zavítáte na můj blog, přeji krásný Nový rok 2024 a všechno dobré. Velice si vážím vaší věrnosti a doufám, že se zde budeme setkávat i nadále. V srdci chovám naději, že naše zemička bude vzkvétat. Vždyť je zde tolik dobrých a schopných lidiček.  Převzato z Pinterestu V Novém roce 2024 vítá Mirijam  

PŘEKVAPENÍ K NAROZENINÁM

Dcera se narodila krátce před novým rokem, ale za to vlastně může švagrová. Přišla k nám na návštěvu a říkala, že pokud už mám porodní indicie čtrnáct dní, neměla bych váhat a zajít za svou gynekoložkou, neboť se miminko pravděpodobně chystá na boží svět. Sice takhle už se chystalo dva týdny, nicméně dala jsem se přesvědčit a nechala nedovařený oběd nudle na sladko s tvarohem a vypravili jsme se s manželem za mojí doktorkou. Lékařka provedla testy a hned mne odeslala do porodnice. Chtěla jsem rodit v rodném městě, tak nás čekala ještě 30 minutová jízda. Naložili jsme syna a vydali se na cestu. Bylo nasněženo, námraza a první větší kopec nebyl schopen manžel vyjet. „Uklidni se, neblázni, žádné bolesti nemám, nespěchej,“ konejšila jsem ho. Dorazili jsme do města, ale moje máma, která měla pohlídat syna po tu dobu, než mne manžel doprovodí do porodnice, nebyla doma. „Je u kadeřnice,“ sdělila nám sousedka. Našli jsme ji pod sušákem. „Nemohu hlídat, musím si nechat upravit vlasy.“ „Neblbn

VÝSTAVA ALFONS MUCHA

Nedávno jsem navštívila výstavu v mém rodném městě v Ivančicích, kde se narodil 24. července 1860 i malíř světového jména Alfons Mucha. Žil v období secese, a to ovlivnilo i jeho tvorbu. Jeho práce zobrazují především ženskou krásu. Jeho otec Ondřej byl vyučený krejčí, pocházel z vinařské rodiny a v pozdějším věku působil jako soudní úředník v zadním traktu budovy v Ivančicích. V bývalé budově soudu se nyní konají výstavy významných osobností města Ivančic. Nejznámější jsou Alfons Mucha a český herec Vladimír Menšík. Ondřej poslal syna Alfonse na Slovanské gymnázium do Brna. Pražská akademie mu byla zprvu odmítnuta z důvodu nedokončené střední školy. Školu nedokončil ne v důsledku svého zdravotního stavu, jak prohlašoval, ale pro velký počet neomluvených hodin. Dobré známky měl Mucha z kreslení a ze zpěvu. Přesto Muchovy tvorby si všimnul profesor Lhota. Po školním neúspěchu působil Alfons Mucha jako písař u soudu v Ivančicích. Jedna z jeho prvotin bylo zhotovení divadelní dekorace pro